SKAKIG MEN GLAD

Lova försöker vara glad och framåt i vanlig ordning, trots att hon är skakig, vill ha ledhjälp och sällskap lite varstans även hemma och inne.
Hon mår dåligt lätt och om det är shunten som bråkar eller något annat vet de ännu inte men jag hopas de kan få reda på det nu unders mars.

Fick höra om en patient som fått gå på kortison och hållit på med det i 4 år nu, så fort han försökte sluta började han att krampa.
De vet liksom inte om det är shunten som igen måste ställas om eller om det är tumören som reagerar på cytostatikan.


Ett frågetecken med andra ord som plågar oss alla speciellt här hemma. Man är ju jätterädd att det händer något riktigt illa om hon får starkare kramper ännu, då vi även nattetid får hålla ögonen på henne.
Tror ingen vill byta ut sitt liv mot vårat, men ibland önskar man att gnällpittar fick en prova-på-vecka ungefär som när man var prao i högstadiet på någons arbetsplats. Tungt, jobbigt och inget man vill önska någon bara få folk att få ännu mer förståelse om hur jobbigt man har det.






Bild från förra året innan Lova fick ännu mera kortison, man ser hur mager hon var här.
Man sväller ju en del av kortsion och blir sk. " kortisonrund ".

Kommentarer
Postat av: Christin

Jag vet! Ibland önskar man att man "vågar" skrika till de som gnäller att prova mitt liv istället! Så jag förstår dej! Kramisar!

2010-02-28 @ 21:07:58
Postat av: Carina

Tycker ni e starka som orkar fast man har ju inget val egentligen. Man får ju sig en funderare om vad som e värt nåt här i livet när man läser din blogg som jag ofta gör, Lova e så duktig som kämpar på.

Kramizar igen!!

2010-02-28 @ 21:46:39
Postat av: Sandra-TvillingMamma

Heej!



Jag vet vad du menar, nu är ju inte mina barn sjuka nu (vad vi vet) men vi hade ju en tuff start eftersom de föddes i v24 och vi visste ju ingenting om hur de skulle gå osv..



Ibland vill man bara att folk ska gå igenom samma sak för att få förståelse.



Skrev i ett inlägg hur jobbigt det var på sjukhuset när man skulle sova, eftersom man inte visste om man skulle vakna och ett eller båda av barnen kanske hade dött. Fick denna kommentaren då av en nära vän "Ja men så känner jag också när jag lägger mig, tänk om mitt barn dör i PSD. Den känslan har nog alla mammor" ... Inte riktigt samma sak. Blev helt stum och har bara blivit argare och argare när jag tänker på det.. Ledsen också.



Lova är så fin och stark <3



Kramar



2010-03-01 @ 06:47:19
URL: http://sunkiissed.blogg.se/
Postat av: Patricia

Beundrar verkligen ert kämpande. Kram till er!

2010-03-01 @ 11:08:31
URL: http://metricia.blogg.se/
Postat av: Pia

Ingen kan förstå vad ni kämpar så tappert för varje dag! Många klagar över småsaker o krämpor utan att tänka på hur tacksam man skall vara egentligen.

Kramar till er, keep going strong, ni bär er otroligt åt måste jag säga:)

/Pia-husligahustrun.blogg.se

2010-03-02 @ 08:10:13
URL: http://husligahustrun.blogg.se/
Postat av: Amanda<3

tänker på er. hoppas lova mår bättre snart. många kramar till er <3

2010-03-02 @ 22:52:31
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0