HON,CANCER, KANSKE

Jag stod bakom en turist på ett café i staden. Jag funderade på vad jag skulle välja för bakverk, och vad jag skulle dricka. Jag brukar inte titta ut folk men nu stod jag bakom en kvinna, med kort hår. Eftersom hon stod med ryggen till föll min blick på hennes hår, det såg inte ut som håret på en helt frisk människa. Håret var ulligt mammuthår som vuxit ut, och var kortkort och just kunnat börjat friseras lite smått. Kvinnan var brunbränd, hon såg ut att må bra. Hon log och hade sin man med sig.


Jag tror jag sett för mycket mammuthår och cancerpatienters hår, när jag började fundera på om kvinnan varit sjuk.
Det är inte som när man ser en skallig person och man kanske funderar. Då är det ju också antingen eller och idag rakar många män sig kala utan att vara sjuka bara för att, tja de tycker det är snyggt kanske. Men jag reagerade på en människa med hår. På hårets kvalité. Tunnt, yvigt, ulligt mammuthår som påminde om min mammas när hon fick sitt nya hår, som påminde om Lovas nya hår på 2-3 cm.
Nu säger jag inte att turisten absolut hade cancer, men håret, håret var så likt en som nyligen fått behandling med hår på utväxt. Sedan var det dags att betala och sätta sig och fika.






Lova strax innan vi åkte till Uppsala för strålning då hennes sista mammuthår lossnade helt.
Det hann bli nästans 3 cm på 1 månad.

Kommentarer
Postat av: Hannas pappa

Dessa tankar och funderingar kommer sannolikt att finnas med oss i en oöverskådlig framtid....

Inte så konstigt heller...hår är för många en stor del av ens identitet och avsaknad eller särskild kvalitet väcker onekligen tankar hos oss...



Hannas hår höll ju dessutom på att "växa till sig" rejält när hon lämnade oss. Hon såg inte ens "sjuk ut"....

"Massmis med sommarenergikramar"

Niklas

2010-07-22 @ 14:25:25
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Veronica

Så gullig hon är på kortet!

Tänker på er xtra mycket idag,

2 månader sen lilla Lova fick sina änglavingar:(

Kram till hela familjen,

en stor kram till lillebror Alvin!

2010-07-22 @ 15:36:52
Postat av: Fröken M

En blogg som verkligen berör ! hit kommer jag igen. ha en bra dag =)

2010-07-22 @ 15:49:39
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: yvonne

tänkt på er mycket idag

o min 5åring sade idag när han såg lOvas fina foto varför dog flickan...

ja vad svarar man världen är grym



Lova ser så glad ut opå fotot trots att hon var sjuk



kram

2010-07-22 @ 17:00:18
Postat av: Jen

Tänker på er idag. Två månader är ingen tid alls men ändå en livstid utan det barn man saknar. Tiden läker inga sår alls. Vet hur det känns att ha ett "sånt" datum. För oss är det den 16:e. Och fredagar. Aldrig att det går en fredag utan att jag tänker på "den" fredagen extra mycket och aldrig blir det den 16:e utan att jag önskar att man kunde ta bort alla kommande månaders 16:e för alltid. Men vad skulle det hjälpa.. den värsta fredagen den 16:e har redan varit och det kan vi aldrig ändra på. Som tur är har vi också torsdag den 18:e då vår pojke föddes! Det bästa datumet, den bästa dagen! Och så är vi glada att den 18:e kommer varje månad, att torsdagar kommer varje vecka!



Stora varma kramar från en annan änglamamma!

2010-07-22 @ 18:31:31
URL: http://jennirydberg.blogspot.com/
Postat av: Katja

Mina tankar finns hos er och Lova idag. All styrka och omtanke till er.

2010-07-22 @ 20:02:12
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0