HOSTA TILL SKÄNKS

Jag har fortfarande min envisa hosta kvar. Vi var ju förkylda hela familjen tidigare men jag får alltid en långdragen hosta efteråt. Nu när det är varmt till så blir det ännu värre.
Men jag skall inte gnälla över smått. Jag är glad åt alla röster som kommer in nu på Lovas sommarfoto.
Jag har inte så mycket egentligen att blogga om, jag har inte heller skrivit i den " låsta bloggen ". Vi lunkar på en stilla lunk. Grannarnas barnbarn är här, Lova & Alvins fyrmänningar osv. Deras yngsta flicka Amanda var ju bästis med Lova. Flickorna var jämngamla också.


Nu finns ju inte Lova men Amanda och Alvin leker bra ihop och jag tror att Alvin ser lite Lova i henne. Dom kommer bra överens och leker i timmar. Alvin försökte ju alltid hänga med då Lova fanns men då hade ju inte flickorna tid med någon efterhängsen lillebror. Men Alvin är bra på att leka. Han är van att leka i ett tempo som Lova höll. Och Amanda känner han fast de inte ses så många gånger per år.
För oss föräldrar är det tyngre, att se deras flicka, men inte vår. Tjejerna som hängde ihop som de satt fast med lim.




 

Lova fattas många.


Kommentarer
Postat av: Sara

Har du testat att dricka ingerfärsthe?

Man river en liten bit ingerfära,pressar en lime, har i lite färsk timjan och låter det koka upp och sen dra i 10 minuter

sila och i med lite honung



Det brukar lindra hosta

2010-07-04 @ 22:34:38
Postat av: sussie

Söööta lilla Lova.. Röstat idag oxå! Har själv en bild ute där, men man kan rösta på flera om man så vill..och de har minsann jag gjort..=) Du ligger snart på första plats ska du se, med Lovas fina sommarbild..=)

2010-07-04 @ 22:52:39
URL: http://www.sussiestjerneby.blogspot.com
Postat av: Gummor Madde

gummors lilla söta trollunge!!!hon är såååååååååå himla saknad av oss alla!

2010-07-04 @ 23:01:35
Postat av: Maria

Klart hon är saknad av många...Tänk om vi hade kunnat få tillbaks dem på så vis, genom saknaden....

Kramar....

2010-07-05 @ 10:02:31
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: Camilla

Ja hon saknas mej även fast jag bara kännde henne genom bloggen, hon är nått extra. <3

2010-07-05 @ 10:41:30
Postat av: Hannas pappa

Anna-Maria,

Vi upplever (naturligtvis) samma fenomen som du skriver om: Hannas kompisar som växer (har ju snart gått ett år), leker och gör allt det som Hanna också skulle ha gjort!

Men den sorgliga känslan uppkommer egentligen endast när vi ser en av hennes kompisar. De var så "tighta"...Övriga kompisar blir man bara glad över att se kanske för att vi umgås så mycket med deras föräldrar! Alvas faddrar är tex föräldrar till en av Hannas kompisar...

Men, det stinger i hjärtat...i huvudet när man ser tjejer i samma ålder...Så är det och ska väl också vara...?

"Massmis med styrkekramar"

Niklas

2010-07-05 @ 11:29:48
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: yvonne

Jobbigt med hosta

det är en seg sort



jobbigt att se er grannes barnbarn måste kännas smärtsamt

ni är i mina tankar

kämpa på

kram

2010-07-05 @ 16:13:09
Postat av: Jenny

Får man länka till tävlingen och uppmana läsare att rösta på lilla Lova? Vill bara fråga först...

Kram Jenny

2010-07-05 @ 16:46:39
URL: http://skruttensmamma.blogspot.com
Postat av: Veronica

Tänker på Lova varje dag,

sörjer henne...

Som berört mig så trots att jag ej träffade henne personligen.

Tänker på er övriga i familjen med,

önskar ni slapp gå igenom detta..:(

2010-07-05 @ 18:00:21
Postat av: Pernilla

Skickar en kram till er. Är inne å röstar på er fina Lova varje dag nu.

Hoppas hostan går över snart!

2010-07-05 @ 19:53:45
Postat av: Helle

hej Anna-Maria jag la ur en post inne på Lovas spargris på facebook och om du går in och kollar på dina röster i sommarbild tävlingen kan du se att rösterna kommer fort nu. Hoppas det kan hjälpa dig upp på 1:a platsen :)

2010-07-05 @ 22:22:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0