MER BLOMMOR

Har varit och ordnat på graven igen, vi har inte heller varit till stenhuggeriet ännu men det är inte så bråttom då graven är såpass ny ännu men efter sommaren skall vi nog ta oss en titt.
Jag hade med mig lila aster idag som vi planterade och silvergirland. Och 2 fresia jag satte i vasen tillsammans med de vita nejlikorna som hade klarat sig fint trots värmen. Plantaget blev riktigt fint.
Hade lite annat smått med också, men ingen kamera med idag men det får bli en annan gång.



Har varit in till stan idag, in hos en vän som har en nagelsalong så jag satt där nästans för länge och pratade bort en massa tid. Det var ju faktiskt ganska trevligt, man får koppla bort sig en stund, eller man försöker och ibland lyckas man bättre, ibland lyckas man sämre. Lättare är det där Lova tex inte befunnit sig, svårare är det på de ställen hon vistats med oss.






Vit fresia som doftar underbart.

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag är så usel på vad blommor heter och deras hållbarhet så nu lär jag mig nya saker via din blogg...



Håller med dig...de platser man vistats med sina barn kan väcka känslor i en som tar över en helt. Dock känner jag att det finns minnen i varenda hörn av stan...Jag kommer aldrig ifrån det...Men oavsett om jag skulle flytta härifrån, till en annan stad, "börja om" någon annanstans, så går det ju inte att gömma sig, våra älskade änglabarn,jag hoppas de har det fint tillsammans där de är nu, att det inte finns någonting som heter saknad där de finns, att tiden står still för dem tills den dag vi återförenas...Då kommer de bara bli så himla glada över att se oss igen...Jag hoppas det är så....

Kram

2010-07-14 @ 20:27:06
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: Hannas pappa

Du/Ni har så rätt...

Platser som är intimt förknippade med Hanna är fruktansvärt jobbiga att besöka, att vistas på. Det finns tex ett fik som heter "Utsikten" på Hallandsåsen vid Båstad som vi var på några veckor innan Hannas hjärnblödning. Vi kunde inte åka dit i söndags. Vi åkte istället till ett annat fik i andra änden av stan som vi aldrig hade varit på. INGA minnen som skulle riskera "plåga oss"...

Jobbig dag idag...

"Massmis med"

Niklas, Hannas pappa

2010-07-14 @ 21:01:45
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Kia

Hej,såg i din kommentar på Niklas sida att du har tankarna kring ett liv efter detta att Lova kanske har återfötts på nytt så när det är dax,att återförenas är du rädd att det inte blir så.Har läst och även haft kontakt med ett medium som starkt bedyrar att ingen går ner på jorden för att återfödas förrän vi alla är återförenade.Vad underbart om det är så.Vi kan väl få tro på det så kanske vi får lättare att gå vidare.Kram Kia

2010-07-15 @ 13:53:27
Postat av: yvonne

kram

förstår att de platser där Lova vistas på måste vara svårareatt vara på

kraft till er alla

Hur äre det med lillebror

2010-07-17 @ 11:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0