SOMMARHETTA

Vi har en ordentlig sommar nu, det är varmt, det är skönt. Det är en sommar Lova hade älskat, hon älskade sommaren, men hon älskade också hösten med äppelplockning, svampar och alla färgglada löv, liksom den första nysnön i november som bara försvinner och kommer först efter jul.
Hon älskade våren med tusslilago och blåsippa.
Lova älskade livet. Hon levde sitt liv här och nu.
På slutet hade hon bara sina tankar, när hon inte kunde prata längre, men hon tänkte nog mycket. Vi undrar bara på vad.






Lova några veckor innan hon dog, här är vi i Uppsala då under strålingen de sedan avslutade då vi verkligen gjort allt mot den elake cancern men den låg alltid i försprång.
Här kunde hon inte röra sig alls utan hjälp längre eller prata. Undrar vad hon tänker på, blicken ser så fundersam ut.
Alvin försöker skoja till det lite.





Den här bilden är tagen bara någon vecka eller två innan den ovan också i Uppsala.
Här kunde Lova sitta själv ännu, prata lite, men inte gå.
Försök nu förstå hur rasande snabbt cancern tog henne på slutet genom att se på bilderna.
På bilden ser man också hennes PAC, det är genom den hon fick cytostatika och annan medicin, blod osv.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Fyyyyyyyyyy vad tufft ni måste ha det!!!



Jag blir så ledsen för er skull!



Jag har en positiv inställning till livet och försöker ta vara på det, men detta gör mig så arg!

Varför måste små barn lida?



Ville bara lämna en liten rad och visa att jag tänker på er!!!



Varma kramar!

Camilla

2010-07-10 @ 11:10:13
Postat av: Sophie mamma till Nellie

Stackars lilla vackra Lova!

Ja hon ser verkligen fundersam ut.

Hon ser inte rädd ut alls.

Här nere har vi just nu för varmt för att vara ute.

Kramar!

2010-07-10 @ 11:15:45
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Maria

Lilla hjärtat, cancer är en lömsk sjukdom helt enkelt...Usch...om all sjukdom i världen ändå aldrig fanns...



Styrkekramar...

2010-07-10 @ 11:21:53
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: jessica

Lilla fina Lova... det gör så ont i hjärtat, det är så fel detta...

2010-07-10 @ 11:27:04
URL: http://milosblogg.blogspot.com
Postat av: susanne karlsson

Vilken fundersam liten höna! tycker inte hon ser rädd ut fast hon varit med om mycket!

kram sussi

2010-07-10 @ 12:23:17
Postat av: Malvas mamma

Hej

Vi var där samtidigt som er på avdelningen, valborgsveckan. vi såg en skymt av er fina dotter när ni gick iväg till strålningen. Våran dotter pratar om eran underbara solstråle Alvin än. Jag har följt din blogg i några veckor och det skär i mitt hjärta att ni miste eran dotter. vi tänker på er och eran ängel LOVA! Kram

2010-07-10 @ 13:11:33
Postat av: Hannas pappa

Ana-Maria...

Dessa bilder fixar jag inte längre...Jag kan inte se bilderna av Hanna i samma situation och "tittade bara med ena ögat nu"...Våra vackra barn...Fortfarande vackra men ack så märkta av den HELVETES DJÄVLA SJUKDOMEN..



Hoppas att ni klarar av värmen...

"Massmis med"

Niklas

2010-07-10 @ 13:26:32
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Anonym

Åh gulle lilla Lova så söt hon är..... sorgligt, ofattbart, meningslöst, förjävligt är ord som poppar upp i skallen.



Stor Kram

2010-07-10 @ 13:36:23
Postat av: Lotta

När man ser på bilderna förstår man hur tapper hon var.

Som tur är finns hon fortfarande hos er som er lilla skyddsängel. :)

kram

2010-07-10 @ 14:37:10
URL: http://lottaf.blogg.se/
Postat av: yvonne

Fyy vad hemskt

jag blir helt gråtfärdig

vilket helvete ni gick igenom

o vilket helvete det är när hon är död



Många många kramar till er

2010-07-10 @ 16:33:29
Postat av: Katja

Tänker på er och gråter med er.

Många tankar även hos Alvin som påminner så mycket om min Gabriel.



Ta hand om er och drick mycket i värmen.

Många många kramar till er.

2010-07-10 @ 18:41:07
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Matilda

blir så fruktansvärt lessen och arg, funderar mycket på om det finns en gud, varför gör han så här mot små barn :( och mot barnets familj, tänker på mina egna barn och hur mycket mitt hjärta sku gå sönder om jag sku mista nån av dem. Den smärtan som jag känner bara av att tänka på det är säkert inte en bråkdel av det ni nú upplever.

Kämpa vidare, och tack för att du skriver, det gör så att iaf jag börjar leva mer i nuet och försöker glädjas av mina barn fast man ibland kan bli arg på dem o deras påhitt. Man glömmer så lätt hur skört livet är, och hur mycket man tar det förgivet!

2010-07-10 @ 20:14:09
URL: http://malvina.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Gulle Lova...Så orättvist:(

2010-07-10 @ 20:57:06
Postat av: Isabel

Det är så ofattbart! Man tittar på bilder och gråter, det går verkligen in när du skirver om hur fort det gick och när man ser dina underbara barn kommer tårarna trillandes!

Kommer man någonsin att förstå vad som hänt?



En stor kram till dig!

2010-07-10 @ 22:13:17
URL: http://issapissastankar.blogg.se/
Postat av: Finländare

Kikar in på din blogg och fäller en tår. Tänk att livet för vissa blir så orättvist :( Ni har en fin ängladotter. Skickar massvis med styrkekramar till er!

2010-07-10 @ 22:27:00
Postat av: Carina

Hon e så fin Lova på bilderna och en sån funderare var hon oxå!

Att det ens ska måsta finnas en sjukdom som heter cancer :( Tänker på er alla dagar.

Kramar

2010-07-10 @ 23:36:24
Postat av: Veronica

Fina Lova!!!

Klumpen i halsen,

smärtar i mitt bröst.

DETTA BLEV SÅ FEL!

Hon skulle fått vara kvar hos er,

jvla cancermonster.

Styrkekramar till er.

2010-07-11 @ 10:16:53
Postat av: yvonne

Hej

tänkt på er hela TIDEN SEWN JAG SÅG FOTONA PÅ lova IGÅR NÄR HON VAR SOM SJUKAST

minns hur jobbigt det var när min pappa dog, men han var ändå 60år, ett barn skall inte behöva ha det så eländigt



Kraft till er

Berom kraft o vila för er o att ni stundvios kan få njuta av livet trots all saknad smärta

2010-07-11 @ 13:49:20
Postat av: Malin

Lilla fina Lova. Önskar hon kunde få njuta av sommaren. Så orättvist, blir så ledsen. Många tankar och kramar till er.

2010-07-11 @ 19:14:49
URL: http://rabarba.se
Postat av: Gummor Madde

ja gulle gumman. hon såg så fundersam ut på sista tiden. man undrarde många många gånger på vad hon tänkte på. de lär vi aldrig få svar på tyvärr.men man såg oxå vad hon gillade och inte gillade fast hon inte kunde prata på sista tiden o hur hon lyste upp när man kom på besök till Uppsala. gummors hjärta!!!

2010-07-11 @ 21:00:45
Postat av: Catarina

Ofattbart och SÅ tragiskt. Hon var väldigt väldigt fin eran Lova! // C

2010-07-11 @ 21:05:46
URL: http://vardagsdagboken.blogspot.com
Postat av: camilla som har Tilda med hjärntumör

Hej!

Jag tänker på er varje dag. Visst undrar man mycket vad barnen tänker, när cancermonstret tar över deras kropp.

Imorgon ska en vän till mig klippa av Tildas sista hårtestar. Hon kommer bli lika söt som Lova, med en "Gullefjun-frisyr"



Kramar Camilla

2010-07-11 @ 22:12:12
Postat av: änglammman

Blev så ledsen när jag såg 1:a bilden, påminde så mycket om min lilla Adriàn. Undrar också vad han tänkte på de sista dagarna. Våra fina, modiga änglar.

Styrkekramar.

2010-07-11 @ 22:24:04
URL: http://www.nglarfinns.blogspot.com
Postat av: Emelie

Hon ser så vacker och stark ut. Trygg, fast hon var så sjuk. Ibland förstår jag mig inte på livet, vad går det ut på? Ni verkar ha gett Lova så mycket kärlek och hon verkar verkligen ha älskat livet. Det måste finnas något vackert efter livet på jorden. Det är där Lova är, frisk och lycklig.

2010-07-11 @ 22:34:24
URL: http://lillaellyskampmotjeb.blogspot.com
Postat av: jessica

Jävla sjukdom blir så arg & ledsen när jag ser fina lilla Lova, som kramar om sin gose!

2010-07-11 @ 23:03:49
Postat av: A.

Mitt hjärta blöder... Lilla fina Lova!

2010-07-12 @ 11:34:25
URL: http://theheadrush.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0