VILL MAN VETA

Ibland som ikväll då jag läser på en hemsida om en pojke som en gång också var en av dessa cancerkrigande barn slog mig återigen tanken. Hur många barn har fått en cancerdiagnos sedan Lova fick sin? Hur många barn har dött sedan Lova dog? Jag vet att det var väldigt många bara i Sverige som dog 2009. Över 200 men under 300. Tänk då att c.a 300 barn får en cancerdiagnos på ett år.
Det är så grymt hemskt och orättvist, så det finns inte. Det är för många.


Med det här inlägget vill jag påminna er om Lovas spargris. Ni glömmer väl inte att mata den lite så forskningen går framåt? Och andra drabbade familjer kan få ett bidrag för att underlätta en svår tid.
Ibland lever man som i en vardagsbubbla där man tänker, sådant händer andra, inte oss. Det är så hemskt om den och den familjen, deras barn har cancer, sedan går man och äter chokladkakan man köpte för de 20 spänn man kunde skänkt barncancerfonden. Att stanna vid tankar hjälper ingen, men många bäckar små kan underlätta ens samvete med stolthet att man hjälper till med något som kan drabba ens eget barn, och kanske kanske vara en bit på väg mot framsteg inom cancerforskningen för barn.


Återigen vill jag inte se det här som någon form av tiggeri utan snarare en påminnelse och en uppmaning till alla. Åtminstone 20 kronor har man råd med i allafall en gång någongång, om man också har råd med choklad, chips, tobak och läsk. ( Syftar nu på de som har stadgad ekonomi ). Alla som bidrar, det är så guldvärt det bara kan bli för de drabbade som just nu kämpar och för barncancerfonden i sig.
Själv när Lova insjuknade köpte jag barncancerfondens Hope-halsband och bidrog genom det med en slant även jag. Snart blir det nog dags att bidra med något igen känner jag.

Kommentarer
Postat av: Lotta

Får man lägga ut länken till Lovas spargris på sin blogg? Jag gör det gärna om det är okej för din del. /Lotta

2010-08-01 @ 07:49:46
URL: http://esmeralda71.blogg.se/
Postat av: Titti

Du har så rätt, vi behöver påminnas ibland.

Din ådra att skriva och förmedla är så

stark och ändå enkel.

Kram till hela familjen

Titti

2010-08-01 @ 08:34:32
Postat av: Mamma till 10

I våran familj skänker vi varje månad 200 till barncancerfonden och 200 till spädbarnsfonden

2010-08-01 @ 12:17:14
URL: http://www.metrobloggen.se/Mamma1
Postat av: Hannas pappa, Niklas

DET HELVETISKA MONSTRET!

Klart att man ska skänka om man har möjlighet!

Det måste bli ett slut, nån gång, gärna igår...

"Massmis med"

Niklas

2010-08-01 @ 15:33:44
URL: http://hanngull.wordpress.com
Postat av: yvonne

hej

bra att du påminner men kan du sätta UT ett finskt bank nummer så betalar jag gärna

2010-08-01 @ 16:35:05
Postat av: Veronica

Det var när jag började läsa lovas blogg som jag köpte hope-halsbandet,

har det på mig alltid.

Hade inte råd men tog mig råd,

ångrar mig inte-vet att det kan hjälpa många i framtiden men för mig var det "en hyllning" till Lova o andra tappra barn som kämpar/kämpat mot cancermonstret.

Kram:)

2010-08-01 @ 17:42:37
Postat av: Veronica

Halloj igen,

såg att Lovas bild just nu "toppar" sommarfototävlingen.

2010-08-01 @ 17:59:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0