8 ÅRS KALAS BLAND ÄNGLABARNEN

Idag den 1 juni fyller Hanna 8 år. Hanna, ett av änglabarnen som kämpade mot cancermonstret. Och jag vet att Lova glatt hade deltagit i hennes kalas på jorden. Nu är det förhoppningsvis kalas i himlen.
Kanske med tårta och jordgubbar och glass, nybakta kanelbullar och hemkokt rabarbersaft.
Kull och kurragömma, och hopprep.
Tänk så fantastiskt det skulle vara om vi föräldrar också fått beskåda allt på avstånd på riktigt, med barnen bland oss på jorden.
Nu är det bara våra önskningar och drömmar och fantasin som kan sätta gränser för vad våra barn får uppleva i där dom är nu.


Grattis Hanna, hoppas du haft en alldeles fantastisk födelsedag.





Kommentarer
Postat av: Emmy

Jag har sett denna dag närma sig och jag har tänkt på Hanna om möjligt ännu mer än vanligt. Jag minns hennes 6 och 7 årsdag för längre än så har jag inte känt Hanna och hennes underbara familj. Jag minns att dessa födelsedagarna var dagar som ingen visste om de skulle få komma.

Jag träffade Hannas familj nere på Ronald McDonalds Hus i Lund. Vi levde i en bubbla och undrade hur människor kunde fortsätta sina liv som om inget hade hänt. Våra tvillingflickor kämpade för sina liv varje dag och Hanna också. Som tur är så fortsätter livet som om inget hade hänt utanför sjukhusets fasad, men som förälder eller en när kär till ett mycket sjukt barn så är livet aldrig sig likt igen.



Jag har tänkt mycket på dig Anna och din fina Lova. Jag kände er inte men jag har sett cancermonstret och känner mycket för alla er som lever med det. Jag är hemskt ledsen över att miraklet aldrig ville infinna sig.



Kram

2010-06-01 @ 21:03:29
URL: http://mirakeltvillingar.wordpress.com
Postat av: Sanna

Grattis Hanna!

Jag tror att de har ett stort prinsseskalas och äter massa tårta och dom är omringade av massa ballonger och har det underbart!



Massa massa styrkekramar till er, tänker på er väldigt ofta och Lova har fått mig väldigt berörd. Dumma jävla skitsjukdommar som finns!

2010-06-01 @ 21:07:28
Postat av: Veronica

Hanna,Lova o de andra änglabarnen har nog ett sjudundrandes kalas tror jag.

Grattis till Hanna på födelsedagen!

Gråter när jag läser om kistan,

och om att Lova ska bäddas ner i den:(

Även om hon är i himmelen så är ju en bit av henne kvar här och den måste ni nu lämna ifrån er,smärta smärta:( VARFÖR??? Fina Lova,

DUMMA CANCERMONSTER-VARFÖR fick hon ej vara kvar....

2010-06-01 @ 21:12:36
Postat av: Elisabet

Jag tror absolut att det är kalas någon annan stans. Livet kan inte bara ta slut här, det är början på något nytt. Vi ska fortsätta leva våra liv här på jorden tills vi få träffa våra änglabarn igen. Den dagen kommer, var så säker.

Lova har många som tar hand om henne på den plats hon är i dag.

Kramar till er alla/Änglamamma Elisabet

2010-06-01 @ 21:29:25
Postat av: Gummors Madde

absolut har dom kalas i himlen för Hannah.

Lovar har nog pärlhalsband på sig och en somrig blommig klänning o bara skrattar i skuttar omkring frisk o glad. det tror jag iallafall.

2010-06-01 @ 21:44:30
Postat av: Hannas pappa, Niklas

Tack för dina fina ord!

Och tårtan ser oerhört smaskig ut! Vi hade nästan en likadan med oss på kyrkogården idag...Spretiga tankar som måste få "vila upp sig lite".

Jag har precis skrivit om en fantastisk berättelse om hur man förklarar döden för barn. Jag läste den för mellansyster Sara idag och hon blev faktiskt...klok. Undrar om känner igen den - den var enkel och fantastisk!

Tänker på Lova varje dag.

"Massmis med"

Niklas

2010-06-01 @ 21:47:03
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Amanda<3

grattis fina lilla hanna, hoppas du hade en fin dag med dina ängla vänner..kramar

2010-06-01 @ 23:13:38
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Lisa

Jag tror att det är jätteviktigt att du håller fast vid dina tankar och fantasier om hur de har det nu Änglabarnen. För hur skulle någonting som du och din man ha skapat bara kunna försvinna ur intet?

Klart de kalasar och gör såna saker de älskade även här nere hos Oss...



Jag gråter med dig varje dag, önskar jag kunde hjälpa dig...



Jättesnygg blev du i håret iallafall...



Kram Lisa

2010-06-02 @ 05:36:13
URL: http://separationsangest.blogspot.com
Postat av: Lotta

Med all säkerhet har de en massa skoj, stim och äter en väldigt god jordgubbstårta som smakar helt underbart uppe ibland molnen.

Då och då tittar de ner på oss och ser hur vi mår, för de vill att vi ska vara glada även om det kan vara svårt ibland.

Skickar många kramar till er!

2010-06-02 @ 09:20:02
URL: http://lottaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0