GRAVPYSSLA

Tänk att man kan få en ny hobby över något dygn. Gravpyssel. Man ser på andras gravar. Man söker inspiration på nätet.
Ikväll köpte jag klistermärken, en hög med oljeljus för gravar, ett rosa sidenband och sedan gjorde jag en hemmaskapelse på ett av ljusen, kom inte ens ihåg att ta en bild på det.
Men det blev väl, gulligt och fint. Det är ju så fel att man kan känna underhållning i att sitta och pynta med det här. Men det får oss/mig att må bra för stunden. Jag kan ju inte längre pyssla tillsammans med Lova, eller köpa andra materiella ting åt henne mer som hon kan få användning för. Hon finns ju inte här på det viset.


Dessutom vill jag att hon skall ha en fin, välskött viloplats. Som också får andra att stanna till och uppmärksamma.
Den skall se omskött ut, välvårdad. Och bara begravningsblomstret plockas bort kan man arrangera lite bättre.
Blomstret har hållit sig jättebra nämnligen så det är kvar ännu, bara lite tog vi bort ikväll.
Nej, Lova borde verkligen inte ligga på kyrkogården. Hon är så nära där, när man sätter handen mot marken men ändå så långt långt borta. Någonstans.




Kommentarer
Postat av: Hannas pappa

Ännu en kväll som börjar bli...sen...

Graven...Jag har sagt det så ofta och jag vill gärna betona det ännu en gång: Den känsla av värme, stillhet och harmoni som uppträdervarje gång vid Hannas grav, upplever jag ingen annanstans på jorden...Bland mycket annat är det framförallt otroligt skönt att kunna känna så på denna för oss så avgörande plats. Hoppas att ni kan känna samma sak Anna-Maria,

"Massmis med"

Niklas, Hannas pappa

2010-06-17 @ 23:02:06
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: susanne karlsson

Hej

känner er inte ,, men känner med er ! kan inte vid mina sinnen förstå hur det är att besöka sitt barns grav! TÄNKER PÅ ER

kram sussi

2010-06-17 @ 23:04:04
Postat av: Amanda<3

att pyssla o göra fint på graven kan vara en slags terarpi allt det jobbiga med..lova finns alltid med er vad som än händer..kramar <3

2010-06-17 @ 23:14:52
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Toja

Jag hittade gravljus i stora glasburkar på cityblommor i vintras, perfekta att pynta med vackra klistermärken :)

Alvin kan ju oxå pynta med ex. glitterlim, så får han lämna sina egna ljus där.

Tårarna trillade när jag läste om gummistövlarna ... :(

kram

2010-06-18 @ 01:34:57
Postat av: Linda

Jag tycker inte alls det är konstigt att du fått det som "hobby"..det är ju där du känner dig nära din dotter ... <3

2010-06-18 @ 10:07:00
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: RED

Gravpyssel är även min hobby. Man gör vad man kan för sina änglar, och om det man kan göra är just pyssel och gravomvårdnad så gör man det. För mig är detta otroligt viktigt, man får något fysiskt att sätta händerna i. Något man faktiskt kan göra för våra käraste som är bortom vår värld, men alltid så närvarande i våra hjärtan...

Kramar till dig och din familj

2010-06-18 @ 21:37:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0