LOST IN FLIGHT

Vissa låtar sätter orden på känslorna mina bättre än jag själv kan göra just nu. Förutom att artisten som sjunger är en av mina favoriter så är texten passande, så passande. Jag känner mig som förlorad i min egen flykt.
Jag vill inte uppleva det här, jag vill inte genomleva det här, det är fruktansvärt. Det finns ingen större smärta än att förlorat de barn man älskar och håller av.
Maj månad för mig är ingen trevlig månad. Pappa 25 maj, mamma 29 maj, Lova 22 maj. ( mormor 28 maj ) alla dog dom i maj, men olika år. Och Lova,  Lova fattas mig enormt. Fattas familjen.



Like a bird that's lost in flight
There's a corner of my mind
Says I'm losing everything
That it took so long to find
In my ordinary world
From the moment I arise
Well the dream goes on and on
Like a love that never dies


Always running everywhere
I don't know if I know who I am
Satisfaction incomplete
It's not enough I'm doing what I can


Come here, go there, try another one
Oh I don't give a shit
Unsung hero tell me what you've done
It confuses me a bit


Chorus (repeat)


Early one morning I awoke from a dream
Well I dreamed of my Father I don't know what that means
I had to ask his name
I had to ask, I had to know
I had to ask, oh can you show
I need to know the way, can you show me the way






Kommentarer
Postat av: Marie Andersson

Jag hittade mycket tröst i musik, vissa låtar mer än andra.. Låt sorgen ta den tid det tar. Ni har gått igenom det värsta som kan hända! Stressa inte vidare i livet, ta stunden som den kommer.



Jätte fina bilder ( om man kan säga så ) från begravningen, trots att jag inte känner er eller kände Lova, så fick jag intrycket av att hon var en underbar prinsessa, som nu leker med andra prinsessor <3



Ta hand om er!

2010-06-12 @ 15:32:47
Postat av: Maria

Du har så rätt, det finns inget värre. För mig är mars månaden att bäva inför. Du får vila i tanken att de har varandra där de är, hon är väl omhändertagen...och jag hoppas min son får vara med på ett hörn där också, att de lärt känna varandra på barns vis...



Kram Maria

2010-06-12 @ 16:01:22
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: Jossan

På tal om låtar och texter låten heaven is a place nereby (förlåt stavning) med Lene Marlin är helt fantastisk lägg gärna ut den om du gillar den, tror att många kan relatera till den underbara texten. Kram på er!

2010-06-12 @ 20:34:12
Postat av: Maria

Ja den låten är underbar, men sorglig...

2010-06-12 @ 21:55:03
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: Hanna

Till att börja med vill jag beklaga din familjs stora stora sorg. Ofattbart, grymt och orättvist. Orättvist mot Lova, orättvist mot er:(

När jag läste att Lova begravdes den 5 juni så reagerade jag på att det är min pappas "begravningsdag", han dog för ett drygt år sedan, också i cancer. Och nu läser jag att din pappa dog den 25 maj, precis samma dag som min pappa dog. Konstiga sammanträffanden va? Mina pojkar saknar deras morfar (han var världens bästa morfar som kunde steka pannkakor och byta blöja på samma gång:) Men min pappa kanske pysslar om Lova nu och busar med henne, även om hon redan har sin morfar där uppe.

Stora styrkekramar till er, och hoppas ni får några ljusa fina dagar i sommar. Kan inte sätta mig in i er sorg, det är ju inte samma sak att förlora en förälder som ett barn, men jag hoppas att ni orkar hitta extra styrka så att Alvin får en sån härlig sommar som det bara går. kram

2010-06-12 @ 23:34:15
Postat av: Icka

När jag läste om att Lova gått bort den 22/5 så satt jag och lyssnade på denna låten : http://www.youtube.com/watch?v=Uwt8yljhTKU&feature=related

Så den här låten kommer jag alltid förknippa med lilla Lova.

Cancermonstret släckte ditt jordiska liv men minnena av dig och din själs låga kan ingen ta <3

2010-06-12 @ 23:40:57
Postat av: Amanda<3

tänker på dig..massa varma kramar till er alla <3

2010-06-13 @ 00:26:35
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0