MAN SKALL BJUDA

Man skall bjuda på sig själv säger en del människor, eller " Jag bjuder på det ". Idag köpte jag örhängen av såna där musikanter på stan, indianer var dom visst. Dom brukar sälja cd-skivor och tuta i flöjt. Det låter iallafall vackert.
Jag tog en bild på mig med datorns webcam. För att bjuda er läsare på ett skratt iallafall.
Jag måste också få tönta mig lite, och jag bjuder på det.
Tänk att jag orkade tönta mig, bara det är ett plus i kanten på denna snåriga resa. För jag är ingen inbunden tyst person i grunden som står och muttrar och blänger.


Det är midsommar imorgon. Många är de som skall festa till det med släkt och vänner. Jag är ingen människa som dricker, jag har smakat, jag har testat, jag tyckte inte det var min grej, inte ens ett glas orkar jag dricka för sällskapets eller nöjets skull, isvatten duger. Många är också de som behöver de där glasen för att våga bjuda på sig själva inför andra också, våga fråga, skratta, prata och skämta och för att de tycker det är trevligt, sällskapligt och ja gott.
Sådan har aldrig jag varit. Jag fixar det ändå, och vet vad jag gjort och att jag gjort det och det och trevligt har jag också.


EDIT: Känner att jag också vill tillägga att det är så många jag mött som har svårt med att jag valt att inte dricka, och har svårt med ett Nej. Vad är bekymret? Det är ju bara dumt att fortsätta ifrågasätta folks val av att dricka eller inte dricka. Det borde räcka med Nej tack, jag dricker inte utan att få följdfrågor. Idag är det ju nästans skamligt att inte dricka alls. Man är konstig eller kristen eller fd. alkis eller gravid.





Förutom örhängen luktar det tejp och gladpack om mig. Många vet vad som hänt via Facebook, resten kan gissa sig till av beskrivningen bara. Bild kommer också på det senare.




Kommentarer
Postat av: Maria

Jag har inte facebook men antar att du har gaddat dig..Örhängena är jättesöta, jag är lite galen i örhängen, har väldigt mkt av den varan. Men av någon anledning har jag inte burit örhängen som Anthony gick bort. Hoppas ni får en fin midsommar imorgon, under omständigheterna...



Kram

2010-06-24 @ 15:14:02
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: Åsa

Tack för att du bjuder!

2010-06-24 @ 16:28:10
Postat av: Moa

Vilka fina örhängen du investerat i! Det gjorde du rätt i. Jag är säker på att Lova ser dem och blir lite avundsjuk :) Men Lova har säkert allt som hon vill ha och finns med er hela tiden!



Kramar från mig!

2010-06-24 @ 18:29:37
URL: http://moasboning.blogspot.com
Postat av: yvonne

bra skrivet om drickande

känner igen det

modigt att nån tar upp det, ändå dricker jag nog gärna en cider ibland...

2010-06-24 @ 19:19:33
Postat av: Carina

Klart man ska bjuda på sig själv, Om man själv vill det alltså :)

Tycker inte alls det är fel att man inte vill dricka, tycker snarare att det är strongt gjort att orka stå emot när folk trugar o har sig, inte behöver man försklara sig heller, bara om man själv vill det.

Hoppas ni får en trevlig midsommar, en liten ljusglimt i livet. Bamsekramar

2010-06-24 @ 19:45:24
Postat av: Anna

Jag har samma problem med drickande som dig. Får alltid följdfrågor om jag är frireligiös eller liknande. Jag har aldrig varit full och får alltid förklara mig själv. Det respekteras sällan. " Lite kan du väl dricka. Kom igen nu ! " får jag alltid höra.

2010-06-24 @ 19:48:44
Postat av: Hannas pappa

Anna-Maria;

Precis som ni ska vi "fira" - försöka genomlida - vår första midsommarafton utan vårt älskade barn.

Jag hoppas av hela mitt hjärta att dagen blir något ni klarar av att hantera...Jag är själv lite rädd för alla känslor som riskerar dyka upp.

"massmis med"

Hannas pappa - för alltid

2010-06-24 @ 20:07:11
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Linda

söta örhängen :)

2010-06-24 @ 20:22:14
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Helen

Så fin du är i örhängena! Jag älskar hängande örhängen..dom syns lite mer...jag är så tagen av din blogg..kan knappt fatta att det hänt...och så fort allt gick...från att lilla Lova blev sjuk till att hon försvann till himlen...du är otroligt duktig på att skriva så att det berör...jag skickar kramar till er och önskar att ni trots allt får en skaplig midsommar...hälsningar från södra Sverige

2010-06-24 @ 21:15:55
Postat av: Anonym

vad vacker du är dessutom liknar du din fina dotter lova mycket:)



kram

2010-06-24 @ 21:37:19
Postat av: Amanda<3

så fin du är i örhängena anna-maria..önskar dig o familjen en trevlig midsommar..lova finns alltid med er vad som än händer..kramar <3

2010-06-24 @ 23:25:51
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Linda

Vilka otroligt vackra örhängen, det är bra att du vågar bjuda på dig själv!



Det med drickandet får jag också gå igenom ofta, sen jag fick min dotter har jag aldrig haft något behov att ens smaka alkohol, och det besvärar vissa människor, jag dricker hellre läsk (för det är godare). Men tydligen så är man tråkig om man inte dricker, men det är nog så att det är dom personerna som säger så som är tråkiga och inte vågar umgås utan alkohol i kroppen.



Stor kram till dig, jag följer din blogg varje dag!

2010-06-25 @ 09:40:54
URL: http://lindaoelvira.blogg.se/
Postat av: Tanya

Åh, vilka fräsiga örhängen!! Jag har letat efter några nya men inte hittat några som jag tycker om. Men dessa hade jag med köpt, lätt!

Och det är bra att du visar att man inte behöver dricka för att ha roligt. Jag minns när jag bodde kvar på ön att det fanns de som inte kunde gå ut på krogen om de inte hade blivit tillräckligt fulla på förfesten. Det är så tragiskt.

Önskar dig och din familj en fin och lugn midsommar.

2010-06-25 @ 10:57:49
URL: http://molnmamman.blogspot.com
Postat av: Malin

Hoppas ni haft en bra midsommar. Fina örhängen! Jag är likadan när det gäller alkohol, har inte drukit nån alkohol sen Casper föddes 2004, känner inte för det, o tycker inte om det. Sambon tycker det är helt ok, för han har alltid chaufför ;)

2010-06-26 @ 12:08:11
URL: http://mmcs.webblogg.se/
Postat av: Tessa

å gu va cool bild.



Suverän idé att gadda Lovas blomma. Jättefint blev d!

2010-06-27 @ 22:42:49
URL: http://bianco.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0