DET TRYTER

Det tryter en aningens att blogga just nu. Lova har haft några bättre dagar men är däremot fullproppad med smärstillande i olika former däribland morfin och Neurontin och värktabletter av olika slag. Idag fick hon cytostatika också. Dos 2 av den där nya sorten som kallas Velbe,
( Vinblastin )
Jag börjar kunna en massa namn på cellgifter nu. Det är groteskt. Sånt vill man inte kunna om man inte är läkare eller något. Annars då, ja annars mår vi alla som vi gör fortfarande. Det är tungt men man kämpar på. Man måste bara.


Lova är alltså kvar på sjukhuset ännu och vill vara där också, just för att kunna få hjälp mot smärtorna. Vi har pratat om påsken och allt roligt vi kan göra hemma under dagen, och sedan åka tillbaka men det frestar henne inte. Det gör ont det med för oss som står henne nära. Hon som älskat att vara hemma, och med sin katt.
Nu vill hon bara vara där på sjukhuset igen och hon har hemskt svårt att gå, det går långsamt, det darrar och hon skakar och man får hålla i henne. Hon är som en gammal människa i ett barns kropp. Men ett väldigt sjukt barn.
Önskar jag kunde skriva något roligare, något bra. Men det är inte så bra just nu.
Dagarna består mest av kortspel och andra spel, toabesök och lite mat för Lova. Hon har ritat lite också men även det är svårt nu då hon är så darrig. Imorgon skall jag få träffa någon hjärnskrynklare också. Vi får se hur det fungerar.

Kommentarer
Postat av: Tove

Lilla lilla Lova, hoppas hon att läkarna kan få tillräkligt bukt med hennes smärtor att hon kanske vill åka hem en sväng. Tänker så på er och önskar jag kunde skicka lite styrka, eller ta lite av det onda.

2010-03-31 @ 22:47:55
Postat av: Malin

ujuj, tråkig läsning, hoppas hon blir bättre och orkar komma hem en sväng! massor med kramar till er!

2010-03-31 @ 22:51:39
URL: http://halohaa.blogg.se/
Postat av: Amanda<3

huvvaligen, gör ont i mig o läsa..hoppas ni får en fin påsk tillsammans ändå..krama om lilla lova ifrån mig..massa kramar <3

2010-03-31 @ 23:09:12
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Linda

Tänker på er/ kram Linda

2010-03-31 @ 23:32:30
Postat av: Nettan

When love comes you hit a precious part

Never forget reach out and get the heart

Make love and let love come like love do

Hold on, feel and show that part of you

Cause love is all we need to make a pair of two



Soul of me, soul of you

Soul of hearts, soul of two

Forever and ever in love



Jättekramar till er....!!!!!

2010-03-31 @ 23:59:49
Postat av: Lisa

Tänker på er!!

Kramar

2010-04-01 @ 06:14:13
URL: http://separationsangest.blogspot.com
Postat av: am

Jobbigt för henne, lider så när jag läser men är ändå glad att hon trivs så bra på sjukhuset.Hon är klok er flicka!Man ska vara där man känner sig trygg.

Om hon inte vill komma hem över påsken så låt påsken komma dit till henne, om du orkar. Annars kan ju lekterapeuten säkert hjälpa er. Glad Påsk på er anyway!

2010-04-01 @ 06:24:08
Postat av: marianne

Oj, tung läsning.... Hittar inte orden.....



Kram

2010-04-01 @ 06:44:30
Postat av: Anonym

Tänker på er!

Kramar från Lisa

2010-04-01 @ 09:12:38
Postat av: Ingrid

Hej!

Ni har säkert fått veta en massa om biverkningar till denna cytostaktium som hon får nu och om det kan vara till en liten tröst så skulle ju en del av hennes besvär just nu kunna härledas till denna medicin. Vår dotter fick något närbesläktad och hon gick inte på flera månader.Fick ont i huvud, speciellt i käken, ont i magen mm mm.

Hoppas verkligen att det är biverkningar pga medidinen. Då kan man åtminstone tro att den gör viss nytta.

Vi hoppas med er att denna sorts medicin äntligen gör det den ska så att hon så småningom kan må bättre igen



Vi har inte alltid fått tillräcklig information om eventuella biverkningar av de olika sorters cellgifter som vår Bianca fick. Ibland till och med har läkarna ljugit för oss och hon blev minst så dålig som vi frågade läkaren om. Men han sade att hon inte alls behöver bli så dålig. Senare frågade vi vår specilla läkare och hon sade att hon aldrig hade hört att någon hade sluppit.



Hoppas ni kan ha det så bra som möjligt även på sjukhuset.



Varma hälsningar

Ingrid



2010-04-01 @ 11:44:39
Postat av: jonna

Vill bara lämna ett litet avtryck här med.

Styrka och mod.

Kram Jonna

2010-04-01 @ 12:06:35
URL: http://www.finnjonna.blogspot.com
Postat av: Malin-mamma till Casper o Simon

Usch ingen rolig läsning.. hoppas ni får en trevlig påsk även under omständigheterna.

Kram!

2010-04-01 @ 12:16:57
URL: http://mmcs.webblogg.se/
Postat av: Marlene

Finner inga ord. Kan tänka mig hur ni känner det, men ändå inte. Styrkekramar till hela din familj.

2010-04-01 @ 12:22:51
Postat av: Tilda

Tänker på er

2010-04-01 @ 12:46:33
Postat av: Toja

Hoppas du får mental avlastning av skrynklaren, bollplank eller vad som, bara det ger dig nåt!!

Ge det några chanser även om första gången kanske är asjobbig.

Kram

2010-04-01 @ 14:17:24
Postat av: Carina

Hoppas ni kanske kan göra nåt mysigt på sjukhuset tillsammans, fast det nog inte e så himla mysigt där men ändå. Styrkekramar!!

2010-04-01 @ 16:06:36
Postat av: Malin

Så ont det gör att läsa att Lova har det så jobbigt och inte vill komma hem. Hoppas behandlingen hjälper något, skönt att det händer lite. Får så dåligt samvete över att jag beklagar mig över att Thea är på sjukhus i påsk och alla andra små petitesser man beklagar sig över. Ni får ha det så bra ni bara kan i påsk. Många tankar till er. Kramar från Malin

2010-04-01 @ 16:41:43
URL: http://rabarba.se
Postat av: Jeanette (Morty)

Är inne och läser dagligen men finner inte rätta orden att skriva. Detta är så fruktansvärt, INGEN ska behöva gå igenom detta. F-n vad livet är orättvist.

Hoppas besöket hos hjärnskynklaren gick bra.

Mina tankar finns hos er!

Massor med kramar till dig och din underbara familj.

2010-04-01 @ 16:51:10
Postat av: Pia svarar

Det är ju fint att hon känner sig trygg där, även fast det ska kännas konstigt att inte ha henne hemma med kissen o familjen. Hoppas ni får pyssla lite iaf.

Fin påsk på er <3 !!!!!!!!

2010-04-01 @ 17:03:52
URL: http://husligahustrun.blogg.se/
Postat av: Anonym

Följer bloggen daglingen har bara inte ord att skriva,men tänker på er och Lova,styrkekramar till er och så bra påsk som ni kan ha....

2010-04-01 @ 19:02:28
Postat av: Anki

En STOR påsk kram till er alla!

2010-04-01 @ 19:15:12
Postat av: Ninna

Tänker mycket på er <3 Kram

2010-04-01 @ 19:20:36
Postat av: Åse

Lider så med er...undrar varför dessa sjukdomar finns, som drabbar så hårt och besinningslöst.

Och varför, varför ska de drabba barn, som inte gjort någon något ont...

Önskar jag kunde hjälpa er på något sätt!

2010-04-01 @ 20:03:04
Postat av: Ellinor

Tung läsning. Det är fruktansvärt, hemskt och så orättvist. Varför ska någon behöva genomlida detta? Det gör så ont att läsa att Lova mår så dåligt.

Hoppas innerligt att ni får en fin påskhelg tillsammans på sjukhuset även om allt känns blytungt just nu. Tänker på er. Varm Kram till hela familjen!

2010-04-01 @ 20:09:30
Postat av: Marianne

Många styrketankar till hela din familj!

2010-04-01 @ 20:11:21
Postat av: Camilla som har Tilda med hjärntumör

Hej på Er!

Har varit orolig för Lova och hur ni har det. Jag säger som någon skrev tidigare "Låt påsken komma till Lova på sjukhuset, så gott ni kan och orkar".



Skickar Er en STOR Påskkram!

2010-04-01 @ 20:48:58
Postat av: Katta Kvack

Hejsan Anna-Maria!



Jag vill tacka dig för din blogg. Du skriver så fint om dina barn och jag... jag vet inte vad jag ska säga. Ignorera de korkade kommentarerna du får, att skriva är ett utmärkt sätt att arbeta med sina känslor, låt ingen ifrågasätta det. Stora kramar till dig och din familj.



/ Katarina

2010-04-01 @ 21:34:43
URL: http://kattakvack.se
Postat av: Linda

Ja blir så fruktansvärt berörd av detta som sker eran familj, om man skulle vilja skicka ett kort till Lova , hur ska man gå till väga då??

Styrke kramar

2010-04-05 @ 02:56:38
Postat av: Heidi

Jag finner inga ord som kan trösta er, men mina tankar går till Fina Lova och resten av familjen.

Jag har läst hela din blogg från början till senaste inlägget. Det gör ont i mig, fruktansvärt ont och jag känner er inte ens. Ingen skulle någonsin behöva gå igen om det ni går igenom just nu. Jag vill inte ens tänka mig det.

Jag ber att mirakel sker och Lova får vara en av de som räddas av den nya medicinen.

Jag ber att ni som familj får må så bra ni bara kan i allt ni är med om just nu och att ni kan och får njuta av alla små ögonblick med Lova och er son Alvin. Ta massa bilder av allt är ett "tips" som ni säkert har hört förut.

Mina tankar finns hos er och Lova.

Skickar en drös med kramar till hela familjen.



Gud välsigne er

2010-04-11 @ 22:51:08
URL: http://vittsomsocker.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0