MÖTEN OCH MEDICINER

Ännu en dag till ända. Med smärtor och elände för Lova. Nu har de satt in morfinpreparat också. Hon är trött men oftast glad så länge inte smärtorna ställer till det vilket de gör flera gånger under ett dygn.
Aptiten är ännu bra iallafall.
Så har det varit möte med alla möjliga människor idag igen. Läkare, cancersjuksköterska, socialtanter och grejer, vad människor det kommer in i ens liv när någon anhörig får cancer. Dock är dessa människor behövliga på många vis. Speciellt nu, de reder upp saker åt en när man själv inte orkar tänka längre eller vet var man skall börja med olika papperprojekt rörande bland annat FPA. Lova i sig diskuterade vi inte så mycket idag.


Jag frågade även Snuffe om hjärnskrynklare, han förstod nog att jag kanske inte ville ha den som var så inblandad i Lova och hela allting som rör oss på alla vis redan så han rekomenderade en och lovade att ta kontakt med denne åt mig. Får se nu vad det blir. Jag har svårt att prata med vem som helst även om jag annars bloggar men samtal, face to face, där måste det bara stämma.  Jag vill att den som lyssnar, verkligen lyssnar och förstår och inte börjar analysera vad jag gjorde för 2 år sedan eller vad jag skall göra om 3.


Och så närmar det sig påsk. Lova längtar inte ens hem, inte ens på permission. Just pga av alla hårda smärtor. Hon är rädd för att ha ont. Och det är så nära till all hjälp på sjukhuset säger hon. Det är bra att hon känner trygghet på sjukhuset iallafall. Och hon är så duktig med alla mediciner och tar allting utan knot och gnat att man måste ta. Hon är en riktig kämpe, alla dagar. Jag avskyr verkligen den där hemska cancern som flyttat in i hennes hjärna och tar hennes barndom ifrån henne. Och försöker förstöra en familjs framtid för alltid.



 

Bild från ett tidigare tillfälle innan vi fick sista diagnosen.

Ännu ovetandes om hur illa allting var.



Kommentarer
Postat av: Moa

En sån jävla mardröm... Skönt att hon känner sig trygg på sjukhuset men det skulle inte vara såhär. Långt ifrån... Hon borde få sitta hemma och påskpyssla utan smärtor som de flesta andra barn!

Kram!

2010-03-29 @ 21:41:04
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Malin, Alice & Lowes Mamma.

Finaste Lova!!



Kramar

2010-03-29 @ 22:03:01
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: hoppas på mirakel...

Duktiga, duktiga lilla Lova.......

2010-03-29 @ 22:05:28
Postat av: Emmelie

Hon är ursöt. Stark tjej hon verkar vara. kram

2010-03-29 @ 22:09:34
URL: http://emmgus.blogg.se/
Postat av: Tove

Så söt hon är på den bilden. Kämpa på!

2010-03-29 @ 22:42:08
Postat av: Amanda<3

mina varmaste tankar till er, vad eran lilla lova är duktig..världens bästa kämpar prinsessa..kramar

2010-03-29 @ 23:06:45
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Izabelle

Det är inte så här det ska vara,det är fel, det är orättvist och det är för hemskt!

Det är i hemmets lugna vrå med mamma, pappa, lillebror och massa bus en liten tös skall få känna den största trygghet i livet. Frisk och utan smärtor.



Jag tänker på er och er tappra lilla kämpe varje dag, varje timme och hoppas på ett under ...

Varma kramar

2010-03-29 @ 23:21:45
Postat av: bovensmamma

Det är så fel,så fruktansvärt fel.

Om jag kände er o vore nämare

kunde jag ställa upp och hjälpa er!

Mina tankar finns hos er många ggr om dagen.

Vi skall inte ge upp hoppet,tusen kramar!

2010-03-30 @ 06:51:31
Postat av: Titti

Tänker på ♥ ♥ ♥Lova♥ ♥ ♥

och er andra dagligen,

önskar och ber att ni ska orka

denna omänskliga situation.

Hoppas verkligen att du snabbt

får någon att prata med och

få kunnig hjälp av.

Varma och Innerliga Kramar

till Lova och hela Familjen

Titti

2010-03-30 @ 07:40:48
Postat av: marianne

HATAR också cancer!!!!!!!!!!!!!!!!



Lilla Lova du är söt som en liten påskkaramell.

Kram på dig

2010-03-30 @ 08:47:06
Postat av: jeklos

Fina fina underbara familj. Ni lever i något ingen förtjänar. Orden finns inte men tankarna finns där hela tiden.

2010-03-30 @ 10:06:31
Postat av: Jennie

det tar såå ont i mitt hjärta att måsta se en så underbar, liten tjej må så dåligt! Jag önskar och ber varje dag för att få komma in på denna blogg och få se att ett mirakel skett.. Ni är riktiga kämpar hela familjen ♥

2010-03-30 @ 10:57:31
Postat av: Jessica

Jag känner er inte, men jag läser bloggen varje dag och hoppas så på ett positivt besked för er, ett litet mirakel! Mina varmaste styrkekramar till er alla i familjen!!

2010-03-30 @ 11:03:45
Postat av: Majsan

En kram till er alla i den fina, kämpande familjen.

2010-03-30 @ 11:04:09
Postat av: Ann-Sofi

Tänker på er och önskar att Lova ska få må bättre! kram

2010-03-30 @ 11:22:27
Postat av: Lotta

Värsta mardrömmen , och den lever ni i .

Finns det något vi alla okända kan hjälpa er med , detta är så hemskt . Plågar varje förälder att få ta del av ert liv.

Samtidigt blir jag oerhört tacksam och ödmjuk över de liv som vi får leva .



Er tappra lilla flicka , en kämpe av stort mått !

Hälsa till henne att vi är många som hejar på henne.Måste vara fantastisk personal på avd eftersom Lova känner sig trygg där .

Nu ska du läsa sagan om Den gamla själen ...

Googla så hittar du den , eller så finns den på annasanatomi.se

Den berättar mycket för oss .



Bara varma tankar , och hopp till er .

Tanka energi från barnen , det är det bästa bränslet eller hur ?

2010-03-30 @ 12:09:55
Postat av: L

vad hon är lik sin pappa på den där bilden. Jätte fin bild!!

2010-03-30 @ 13:16:15
Postat av: Ida

Sitter här framför datorn och gråter, har läst igenom en massa inlägg i din blogg. Livet är verkligen inte rättvist

2010-03-30 @ 15:24:56
URL: http://adi89.blogg.se/
Postat av: Carina

Vad härligt glad hon ser ut på bilden :) Bra att det finns nån som hjälper med allt som ska fixas o trixas o fyllas i för det e nog det sista man orkar med i er situation.

Hoppas den Snuffe rekommenderade är bra för dig att prata med och att Lova ska må bättre nu till påsken!!

2010-03-30 @ 15:45:03
Postat av: Mamma till dotter på 1 år

En vän bad mig titta in i denna blogg och jag är helt tagen...tittar in varje dag nu. Det som händer er måste vara fruktansvärt. Det ÄR fruktansvärt! Tårarna rinner då jag läser...varje gång! Jag hoppas verkligen på ett mirakel för eran skull! Kämpa på!

2010-03-30 @ 19:12:09
Postat av: Patricia

Skickar en varm kram till er lilla kämpe. Och till er också naturligtvis:)

Vilken grym sanning; "cancern som flyttat in i hennes hjärna och stjäl hennes barndom ifrån henne". Så sant och så förbannat grymt.

2010-03-30 @ 19:22:46
Postat av: Linda

Jag hoppas innerligt att ni får den hjälp och stöd ni behöver. Så fin bild på Lova, ser så lycklig ut!

Tycker så synd om er lilla prinsessa som har ont, det är så orättvist!!!

styrkekramar till er

2010-03-30 @ 20:13:42
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Nettan

Mirakel kan ske och mirakel finns.

Stora kramar till er

2010-03-30 @ 20:33:57
Postat av: Katarina

Underbart vacker bild på söta Lova!

2010-03-30 @ 20:35:47
Postat av: Linda

kram

2010-03-30 @ 21:04:56
URL: http://www.lindisen81.blogspot.com
Postat av: Elin

sänder en stor kram till er alla.

jävla skitcancer

2010-03-30 @ 22:51:17
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Anonym

Tänker på er.

2010-03-31 @ 10:24:11
Postat av: Helena

Jag tänker mycket på er och på er lilla prinsessa och funderar på varför livet kan vara så grymt ibland.



Jag hoppas att du kan finna någon som stöd under er svåra tid.



Skickar många kramar

2010-03-31 @ 10:29:02
URL: http://smatting.blogspot.se
Postat av: Anneli

Tack för din kommentar på min blogg. Jag känner med dig och din familj även om jag inte kan helt förstå hur ont det gör och hur tungt det måste kännas tidvis. Ord räcker inte till. Varma omtänksamma kramar!

2010-03-31 @ 15:23:07
URL: http://torplyckan.blogspot.com
Postat av: Ann-Sofi

Har försökt betala in pengar 2 ggr men nu fick jag räkning hem från barncancerfonden, betalningen gick tydl inte igenom. Jag vill minnas att du skrev när du öppnade Lovas spargris hur man ska göra om man vill göra en betalning från Åland. (Räkningen som kom kan bara betalas inom Sverige.) Kan du säga hur jag ska göra, eller länka till inlägget där du förklarade, som jag inte hittar nu.

2010-03-31 @ 16:13:45
Postat av: Anna

Tänker på er och lilla Lova! Kram!

2010-03-31 @ 17:11:38
Postat av: Tove

Tänker så på er och undrar hur lilla Lova har det. Kan inte ens ana vad ni går igenom, tycker fruktansvärt synd om er. Lova verkar vara en sån himla härlig tjej, det är verkligen orättvist. Önskar så det fanns något jag kunde göra, ska skänka pengar till Lovas spargris i alla fall.

Många kramar till er.

2010-03-31 @ 19:34:30
Postat av: Susanna

Vilken kämpe Lova är! Och ni andra i famoljen oxo. Kram till er.

2010-03-31 @ 19:45:51
Postat av: Camilla

Jag ringde till barncancerfonden igår så d skickade mail med iban och swift.



IBAN nr. SE78 6000 0000 0001 1136 5031. (Handelsbanken)( SWIFT = HANDSESS)





Tack för ditt engagemang.







Med vänlig hälsning



Petra Lundborg



Barncancerfonden



Telefon: 08-584 209 13







Banérgatan 16



Box 5408, 11484 Stockholm



www.barncancerfonden.se



Kramar till Lova och er andra i familjen. <3

2010-03-31 @ 20:29:32
Postat av: Toja

Tänker på er!

2010-03-31 @ 21:26:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0