SOLIG SLÖ SÖNDAG

Har egentligen inget speciellt att uppdatera bloggen med just nu. Bara att vi har jättefint väder idag här på Åland, åtminstone åt vårat håll.
Hållit på att packa för 4 personer inför Uppsala resan. Vad det verkar så åker vi nog alla 4 nu. Är tungt att åka på många sätt, sömnen blir otroligt hackig i det lilla rummet man delar på och sköterskorna kommer och går natten igenom och fixar med skrikande pumpar och tomma påsar och allt möjligt. Man blir nästans lite mentalt störd och uttömd på energi där borta. Lova får ju sitt sköjdropp vilket betyer minst 5 toabesök på en enda natt om inte mer. Och dessutom skall urinen mätas och antecknas varje gång.


Ja, det är som sagt något tungt. Inte många minuter man är ifred och så är det nästans hela veckan ut.
Men vad gör man, och ensam är man ju inte direkt där borta även om många bara trycker inne på rummet med sina skyddslingar.
Ja, så får vi ta upp det där med hennes känsla att vilja kräkas och komma av sig, igår var hon på väg att få krampanfall då vi var på kalas. Och sedan blir man störd på de som säger att man är avundsjuk på andras sociala liv. Jomen tjena, vi kan inte lämna Lova, vi kan knappt åka bort med henne. Bara de som bjöd dit oss såg ju vad som hände, och det är ju inte första gången de eller någon av mina vänner upplevt då Lova är på gång att få anfall eller får. Är enormt påfrestande att ständigt måsta vaka som en hök och ha koll på allt.  Nå hon återhämtade sig ganska snabbt igår, men det kunde lika fort ha slutat med barnavdelningen igen.

Kommentarer
Postat av: Inger

Hoppas att allt går bra i uppsala för er alla.

Kram

2010-03-14 @ 15:49:30
Postat av: gummor Madde

jo vi såg hur hon blev. lilla vän va jag tyckte synd om henne. Men de va super skoj att ni kom på kalals iallafall. Filiph prata mycket om Lova, att de va roligt att hon kom på kalas. :-).

2010-03-14 @ 17:24:32
Postat av: Malin

Lycka till med behandlingen. Vi har precis varit inne och jo det är tungt att inte få sova och allt kiss och pipande. Puh. Hoppas ni kan hitta på lite skoj iallafall. Kram Malin

2010-03-14 @ 22:14:44
URL: http://rabarba.se
Postat av: Mari

Hamnade på din blogg av en slump och måste bara göra ett litet avtryck kände jag. Jag har en längre tid varit deprimerad men när jag såg vad ni går igenom så börja tankarna gå mot mina egna barn och glädjen över att de har hälsan i behåll just nu. Det gjorde det att jag tog mig i kragen och ska jobba med glädjande tankar istället. Om det är oki så länkade jag din blogg i ett inlägg på min blogg.



Förstår att ni inte kan lämna henne. Det skulle inte jag heller göra.

Och så håller jag alla mina tummar och tår att allt går bra och slutet blir lyckligt.



2010-03-15 @ 10:30:07
URL: http://flerbarnsmorsan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0