VARFÖR HIT & VARFÖR DIT

Varför vill man dela med sig av sådant här åt andra? Är det för att orka vidare? Folks frågor upphör aldrig att förvåna, jag trodde att man kunde lista ut sådant själv i en sådan här situation.
Jag gör det för familjens skull, för vännernas skull, för andra drabbades skull.
För framtidens skull. För att minnas, för att kunna gå tillbaka och läsa ja för " allt möjligt skull ".
Jag gör det inte för att det är direkt roligt, och när jag startade bloggen i september 2008 trodde jag aldrig att jag skulle blogga om något sådant här för då var bloggen bara ett roligt tidsfördriv. Då var jag bara en av dem som läste om andras tunga öden.
Var inte snabba att fråga, var inte snabba att döma. Tänk gärna en gång extra. Nästa gång kan det vara din tur att sitta i samma båt.




Kommentarer
Postat av: marianne

Du behöver inte förklara dig, strunt i de klumpiga frågorna. Du skriver för att du vill.

Många varma kramar och en önskan om en bra helg. Puss till Lova och Alvin...

2010-03-27 @ 09:50:39
Postat av: Elin - Mamma till Edvin och bebisen i magen ♥

Håller med om att du inte ska behöva förklara dig på något sätt! Förstår inte att folk kan fråga såna frågor? Hur kan man ens tänka tanken när man läser din blogg? Själv tänker jag på det fruktansvärda ni går igenom, det hemska som ingen förtjänar att gå igenom...



Och jag fortsätter att hoppas på mirakel!

Många kramar

2010-03-27 @ 10:05:24
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Malin, Alice & Lowes Mamma.

Kram!!

2010-03-27 @ 10:06:26
URL: http://alicesmamma.blogg.se/
Postat av: Malou

Jag tror folk har svårt för att veta vad de ska säga...så då kommer dumma frågor istället.



Så fin Lova där på snöhögen :-) I en underbar overall! och den där mössan är ju bara för härlig :-)



Fortsätter hoppas på mirakel!! kram

2010-03-27 @ 10:20:50
Postat av: Annica

Håller med Malou. När jag förlorade min son fick jag också dumma kommentarer för deras mun var snabbare att säga nåt än vad hjärnan han tänka till.

Skriv så mycket du orkar och hinner. Jag lovar dig att det är guld värt att få läsa tillbaka när man orkar senare.

Mina övriga barn är lyckliga att jag skrev ner tiden då jag förlorade min son. Att få veta vad som hände och läsa mina känslor inför det som hände deras syskon som dog.



Ni har en svår tid framför er. Folk kommer tyvärr fråga massor och folk som man knappt känner kommer titta medlidande. men bär huvudet högst. Låt inte dessa frågor och deras blickar knäcka er. Ni är tillsammans starkare än vad de är.

2010-03-27 @ 11:40:36
Postat av: Eve

Hej!

Har länge följt med din blogg men har nu inte varit inne på några veckor. Fick kalla kårar då jag läste de senaste inläggen du skrivit. Oj vad ni måste gå igenom mycket! Och att ännu till behöva få såna kommentarer som du fått... Det är mänskor som inte förstår att man på nåt sätt måste få ut en del av sina känslor. Och om du sen skiver eller pratar eller gör nåt helt annat angår INGEN annan än dej själv och din familj. Det ni gått och går igenom kan man inte förbereda sej för och det finns heller inget "rätt sätt att uttrycka sej" eller "rätt sätt att reagera" eller "rätta saker att göra". Vi är alla olika måste få göra allt å vårt sätt! Jag förstår att elaka kommentarer sårar grymt mycket. När man är ledsen och förtvivlad är det ännu svårare att bara stänga öronen (eller ögonen) när de kommer.

Önskar att jag kunde göra nåt för att ens lite på nåt sätt lindra det ni går igenom även om jag inte känner er på annat sätt än genom bloggen. Stor styrkekram till hela familjen!

2010-03-27 @ 14:48:31
Postat av: Lisa

Hej! Ganska ny här så jag har inte öläst allt ännu...



Jag förstår inte varför folk ifrågasätter varför du skriver och kan tycka att istället för att ifrågasätta så kan man välja att inte läsa...



Jag har bloggat sen -06, jag har skrivit om mitt liv och allt som händer runtomkring. Och även att inga tunga grejer som er situation har följt mig så känns det ändå skönt ibland att gå tillbaka och läsa. För man glömmer, man kan inte komma ihåg allt, alla detaljer. Det är nyttigt att läsa och minnas.



Så fortsätt skriv...



Jag har inga andra ord när det gäller Lova, jag önskar allt hade varit annorlunda för er.



Kram Lisa

2010-03-27 @ 15:01:35
URL: http://separationsangest.blogspot.com
Postat av: Malin-mamma till Casper o Simon

Blogga på, det är ett bra sätt att få skriva av sig i bland.

Har satt in en slant på Lovas spargris med =)

Styrkekramar till er alla!!

2010-03-27 @ 16:58:12
URL: http://mmcs.webblogg.se/
Postat av: Malin

Märkliga människor! Undrar vad de tänker om mig då som bloggade på kvällen, kanske 7-8 timmar efter Thea fick sin diagnos. Fast de som har åsikter har iallafall haft den goda smaken att hålla dom för sig själv. Alla har olika sätt att bearbeta saker, skulle de ha samma åsikt om man pratade i telefon en massa när barnet är sjukt? Eller om man fortsätter med sitt handarbete? Jag pratar inte så mycket i telefon och jag handarbetar nästan inget men har inga åsikter om folk som hellre pratar i telefon eller handarbetar än att blogga. Bry dig inte om dom, det är inte dig det är fel på! Kram Malin

2010-03-27 @ 20:02:07
URL: http://rabarba.se
Postat av: Camilla

Att få skriva av sig är en sorts terapi och att få respons på det man skriver är ibland guld värt! Jag förstår så väl varför man vill dela med sig av det. Bara att man har så många runt omkring sig som vill veta vad som händer och man orkar inte ringa runt och berätta tråkiga nyheter, eller vad det nu kan tänkas vara. Det finns så många anledningar till varför man gör det och varför vissa personer inte kan förstå det säger mer om hur dom är som personer. Jag tycker att du är helt fantastisk som orkar dela med dig! Kram

2010-03-27 @ 23:12:00
Postat av: Susanna

Kan inte förstå hur människor kan ifrågasätta att du skriver om detta i din egen blogg. Jag trot oxo d kan va ett bra sätt att bearbeta allt jobbigt. Fortsätt kämpa på! Kram

2010-03-28 @ 15:33:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0