VARKEN ELLER

Har varit på barnavdelningen med Lova idag. Hon har fått ny cellgiftskur. Först skulle hon äta dem i tablettform enligt Uppsala, i helgen ringde ju sedan barnläkaren och sa att de hittat på något som tydligen skulle vara bättre ännu än tabletterna.
Det är ju ingen god prognos Lova har men ett ynkligt litet halmstrå av hopp räckts ut idag då han sa, det finns några som överlevt med denna. Vi lever fortfarande i en vår bubbla där vi kämpar för att få dagen att funka, vi vet att det inte finns garantier för Lova då hon högst antagligen burit på denna cancerspridning senaste halvåret och den är jättesvår att upptäcka ens med finaste MRT röntgen.


Den är nog anledningen också till kramperna och sitter som ett finmaskigt nät övre hela hjärnhinnan. Nu får vi ta en dag i taget, se hur Lova reagerar på den här nya cellgiften som injicerades i PAC.en via spruta på dryga 5 minuter av läkaren själv för hand.
Att det är något ampert såg man bara på den extra varningstexten ingen annan cellgift haft hittills
" leder till döden " om man nu sätter den på fel valt ställe. ( Hmm säkert ett effektivt sätt och döda sig själv och andra på om man får tag i den var min tanke, och började tänka på sjukhusdramatik i andra länder och diverse filmer. )


Ja, vad mer kan man säga, vi får kämpa på bara trots all dyster prognos och försöka hoppas att Lova kanske kanske får vara en av de få, få överlevande. ( Hur många lät jag ens bli att fråga om eller hur många % för antagligen är det väl typ 4 % man skulle fått till svar ) Men med all otur vi har haft så, går det väl som vanligt åt helvete igen. Om så är, låt henne slippa lida, låt det gå fort den dagen det är dags.








Kommentarer
Postat av: Tove

Jag blir så ledsen av att läsa hur ni har det. Ingen är värd den smärtan och oro ni har. Jag ska hålla alla mina tummar och tår för att Lova ska tillhöra den överlevande gruppen. Det får inte bli på något annat sätt. Många kramar till Lova, och er också såklart.

2010-03-24 @ 15:23:10
Postat av: Mia

Jag håller mina tummar så hårt jag bara kan för er lilla flicka. Ingen ska behöva utsättas för hemskheter som detta, och jag hoppas innerligt att er tjej blir fri från sjukdomen.

Kramar till er alla!

2010-03-24 @ 15:32:04
URL: http://miakurtsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag med många hoppas på det bästa. Min största oro är precis som din att slippa se sitt barn lida. Hoppas båda våra tjejer o alla andra som just nu lider av denna Jävla cancer får ha ett värdigt liv så länge dom finns hos oss o hoppas på att mirakel sker. Kram linda

2010-03-24 @ 15:49:07
Postat av: marianne

Lilla Lovaskrutt då håller jag alla tummar och tår som finns.



Kram-Kram

2010-03-24 @ 16:34:00
Postat av: Camilla

Hej!



Jag måste bara göra ett litet inlägg.

Har läst bloggen nu ett tag och går in i stort sett dagligen för att se vad som händer er!

TUSEN TACK för att du delar med dig av ert liv!

Det är verkligen ett privilegium att få lov att ta del av ert tuffa liv.



Jag har en femårig pojke som hade en tuff start i livet och har gått igenom elva operationer och är frisk idag, men sjukhus vet jag hur det är.

Ni är beundransvärda med ert sätt att hantera denna fruktasvärda situation.



Önskar av hela mitt hjärta att Lova med sin styrka ska klara sig igenom detta trots alla odds!



Skickar stora varma styrkekramar till hela er familj.



Camilla i Malmö

2010-03-24 @ 16:34:29
URL: http://valle-nyman.se
Postat av: Camilla

Ja håller tummar å tår, låt Lova vara en av de som klarar sej, allt annat e uteslutet!!

Kram

2010-03-24 @ 16:35:09
Postat av: Linda

Håller så tummarna för er. Mirakel händer!



Kram

2010-03-24 @ 16:45:20
Postat av: am

Hoppet är ju det sista som överger oss och jag hoppas verkligen att Lova ÄR en av de få som överlever denna sjukdom.Styrkekramar till er alla!

2010-03-24 @ 17:04:27
Postat av: susanne

Vi hålller tummarna att det finns ett HOPP med den nya medicinen ,,,o fortsätt skriva det är bra för välbefinnade för er,,, att få skriva hur man känner sig mm,,,, Har följt din blogg en längre tid,,, man bli så beklämd då det gäller barn

Kram Susanne

2010-03-24 @ 17:10:11
Postat av: Ann-Sofi

Hoppet är det sista som överger människan, med det vill jag säga att vi ska våga tro o hoppas på att Lova överlever cancern.

Kram och kraft till hela familjen!

2010-03-24 @ 17:17:57
Postat av: Mikaela

Hoppas.hoppas..håller alla mina tummar och tår!många styrkekramar

2010-03-24 @ 17:30:51
Postat av: Patricia

Som sagt, hoppet är det sista som överger människan. Jag vet, det är himla lätt att sitta så här på sidan om och säga att ni ska kämpa osv. Jag är övertygad om att ni gör det. Men jag kan också tro att ni har det jäkligt tufft för att ens orka existera. Håll ut! Lova kanske är den där starka vikingen som fixar detta. Det hoppas jag av hela mitt hjärta. Ta hand om er.

2010-03-24 @ 17:56:31
Postat av: Moa

Jag hoppas på det där lilla halmstrået, hur osannolikt det än är så finns det ju någon som har klarat sig. Hoppas att Lova blir en till. KRAM!

2010-03-24 @ 18:21:40
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Malin

Håller tummarna att den lilla lilla lampan i det stora dystra mörkret blir starkare och starkare för varje dag. Tänker på er. Kram Malin

2010-03-24 @ 18:25:04
URL: http://rabarba.se
Postat av: Gummor Ika

Hoppas hoppas hoppas innerligt att medecinen ska bita så vi alla får ha goa söta härliga å underbara Lova kvar här på jorden! Kramar till er!<3

2010-03-24 @ 18:39:58
URL: http://sweetika.blogg.se/
Postat av: Annika

Tänker på er. Ni går nog igenom det värsta man kan gå igenom som förälder just nu. Styrka. Kram.

2010-03-24 @ 18:52:27
Postat av: J.Eck

Hej A-M

Jag håller tummarna och tårna för Lova nu och att mirakel ska ske!



Läste också förra inlägget, man vet ju inte vad man ska skriva och skeiver jag vad jag tänker så kommer det inte med pga cencur...



Vilken härlig bild på lova förresten. Det lyser igenom vilken härlig tjej ni har <3

2010-03-24 @ 19:16:12
Postat av: Anonym

Hoppas och håller tummarna för att medicinen ska fungera bra.

2010-03-24 @ 19:30:55
Postat av: Linda

Låt inte folk som inte vet hur man beter sig sno din energi, såklart lättare sagt än gjort. Vi är många som håller alla tummar vi kan för er och er familj. Det är så underbart att få se så fina bilder på era fina barn. Känner verkligen med er även om man omöjligt kan förstå er situation då man inte själv varit i den. Lider med er och ler ellan tårarna då jag får se er lilla tjejs glada leende. Jag hoppas innerligt att ni alla får må så bra det är möjligt varje dag.

Stora kramar till er alla fyra

2010-03-24 @ 19:44:51
URL: http://buslarson.blogg.se/
Postat av: Malin

vi håller tummar, tår och tassar här hemma för lova! hoppas hoppas hoppas! kramar

2010-03-24 @ 19:58:01
URL: http://halohaa.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag håller tummar o tår för att hon ska vara den som överlever detta hemska

Det är så orättvist när små barn drabbas ;(

Vad kan meningen vara med det?



Kramar om

2010-03-24 @ 20:05:55
URL: http://bidrottning.bloggplatsen.se
Postat av: Fia

Nu är jag verkligen ingen expert men i och med att läkarna vill ge Lova behandling så borde det innebära i mitt huvud att det ändå finns en chans. Sen är det väl som du skriver att % kanske inte är så jättehög. Jag håller mina tummar för att det blir så bra som möjligt för er och för Lova. Kram

2010-03-24 @ 20:35:58
URL: http://lusth.org
Postat av: Marie

En såå fin bild på en såå söt flicka!

Låt inte hoppet försvinna, alla ber vi om mirakel nu!

2010-03-24 @ 20:46:12
Postat av: Carina

Hoppas, hoppas så att Lova ska höra till den lilla överlevar procenten, håller alla tummar o tår jag bara har för det!!!! Kramar

2010-03-24 @ 20:47:52
Postat av: Elin

Åhh, hoppas verkligen det är rätt halmstrå ni gripit tag i nu!

Massa massa tummar att hålla nu

Kram

2010-03-24 @ 20:57:01
URL: http://paraflaxdrinken.blogg.se/
Postat av: Malin m M

Åh, hoppas verkligen att allt ska gå bra och att hon klarar sig. Kämpa på Lova!!! Och familjen också!

2010-03-24 @ 21:21:15
Postat av: helena sandgren

Vad skönt att Lova nu får den behandling hon ska ha för denna typ av tumör, det fanns ändå en behandling för den, det hade det ju inte verkat som först. De kanske fick expertråd fr andra universitetssjukhus i Europa, eftersom den var ovanlig? Vet att de skickade Toras bilder till ett internationellt samråd där allt samkörs fr hela Europa och de fick svar efter någon dag vilken behandling som de föreslog.



Då finns det ju hopp, hoppas ni snart märker något positivt resultat, det är ju då man vågar tro.

Läkarna väljer att fortsätta behandling och inte gå in på enbart palliativ vård, det är ju ett gott tecken.

All styrka till er

Helena Sandgren

2010-03-24 @ 21:54:45
Postat av: Åse

Om det än så skulle vara "bara" 4%, så finns ju alltid möjligheten att Lova är en av dem...



Det är inte stor chans att man blir miljonär på lottot, men det händer att jag ändå spelar...chansen finns...



Tappa inte hoppet, det är det som får er att orka.



Kramar

2010-03-24 @ 21:56:20
Postat av: johanna

man vill ju inte alls at denna tjej skall ha det så här jäkligt som hon verkligen har. jag hoppas och tror att det går vägen för lova. jag tycker att man inte skall ha det så här. tänk på alvin han kanske förlorar sin stora syster. fy vilken hemsk tanke.

2010-03-25 @ 06:27:49
Postat av: Pia Eriksson

På alla vis är man tvungen att hoppas så mycket det bara GÅR, att det finns mirakel för henne. Ni är alla värda ett mirakel. Ingen ska behöva utstå sånt ni går igenom.

Kram/Pia <3

2010-03-25 @ 09:03:19
URL: http://husligahustrun.blogg.se/
Postat av: Lotta

Har nu följt din blogg och hoppas,hoppas lilla Lova är bland dom %,jag blev lessen när jag läste om dom som stal din energi,klart ni behöver koppla av oxå,tycker ni är jätte starka och inte skall du sluta blogga det är bra att ventilera vad man tycker och tänker.Jag tänker på er varje dag fast jag inte känner er <3



mvh en tre barns mamma

2010-03-25 @ 09:38:25
Postat av: Susanne

Jag hoppas verkligen att Lova tillhör de som överlever.



Försök att inte bry dig om de som kritiserar hur du hanterar denna mardröm som ni hamnat i. Hitta i stället energi av de alla possitiva gensvar du får.



Lova är en liten kämpe, hon fixar detta....



Kram Sussie

2010-03-25 @ 10:37:43
URL: http://metrobloggen.se/sussie63
Postat av: Achillea från fl

Kikade in och blir så ledsen av att läsa hur ni har det, kan inte annat göra än att skicka en bamsekram och håller tummarna stenhårt för att allt ordnar sig för er söta lilla dotter. Vi är många som tänker på er

2010-03-25 @ 11:44:33
Postat av: Susanna

Gör flera försök att skriva några rader till er i den fruktansvärda situation ni nu är i. Men kan inte komma på nåt "bra" att skriva. Tänker på er, ta hand om varandra! Kram

2010-03-25 @ 12:01:51
Postat av: Tove

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva, men jag vill att ni ska veta att vi är många som tänker på er, och jag har inte ens träffat er. Hoppas av hela mitt hjärta att Lova ska klara detta.

2010-03-25 @ 12:30:59
Postat av: Imsa

Hoppas som så många andra att Lova tillhör den lilla procenten som den nya cellgiften kan hjälpa. Håller tummar & tår för ett mirakel!

2010-03-25 @ 12:39:52
URL: http://imsavimsa.blogspot.com
Postat av: Amanda<3

jag tänker på er, ni finns i mina tankar hela tiden..massvis med kramar <3

2010-03-25 @ 23:17:05
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: mira

vi är många som håller alla tummar och tår för Lova, att detta halmstrå ska bli ett guldstrå. eller att hon ska slippa lida. kram!

2010-03-29 @ 22:02:00
URL: http://metrobloggen.se/missne

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0