BEGRAVNINGEN

Idag har vi ordnat lite inför begravningen. På fredag kommer Lovas annons i tidningarna också.
Begravningen kommer att äga rum i St. Mikaels kyrka i Finström lördagen den 5 juni kl 12.00.
Alla som på något vis är släkt med Lova, eller har någon form relation till henne och familjen är välkomna att ta farväl av henne då tillsammans med oss föräldrar och lillebror.



EDIT: Klädsel. Sommarkläder, ljusa kläder. Tänk på att vi tar farväl av ett barn och inte Agda 85 så ingen sorgedress.
Lova älskade sommaren. Klä dig så du själv känner att du är fin.

 

St. Mikaels kyrka i Finström.


Kommentarer
Postat av: Therese

Tänker på er i denna svåra stund. Kram

2010-05-26 @ 19:38:31
Postat av: sara

Hej!

Jag är en mamma till en liten ängel! Vi låg också på avdelning 95 a i uppsala och jag förlorade min lilla vackra alice i leukemi den 19 april, hon blev 10 månader.

Jag har följt dig lite då och då via din blogg och förstår precis vad du går igenom. jag vill bara beklaga så mycket. jag vet hur hjärtat värker efter saknad och hur orättvist och tomt det känns.

ta hand om er..

Styrkekramar från Ängeln Alice mamma

2010-05-26 @ 20:11:54
Postat av: Lisa

Beklagar verkligen sorgen. Vilken fin tjej hon var, er Lova. Skickar er massor av cyber-styrka, det är många som tänker på er nu.

2010-05-26 @ 20:13:44
Postat av: Hanna

Mina varmaste tankar går till er, Lovas fina familj i er svåra sorg. Livet är verkligen inte rättvist alla gånger, och inte blir man klokare av att fråga varför? För det kan omöjligt finnas ett vettigt svar på varför ett oskyldigt barn skall drabbas av sjukdom, och inte få vara med sina föräldrar och syskon längre. Näe, något okej svar på det finns inte.

Styrkekramar från en bloggläsare, ni finns i mina tankar varje dag.

2010-05-26 @ 20:17:21
Postat av: Carina

Tror ni får ett fint farväl den 5 juni för prinsessLova!!

Tänker på er alla dagar!! Styrkekramar

2010-05-26 @ 20:27:13
Postat av: Lena

Jag skickar många styrkekramar och önskade sååå att cancern inte fanns och absolut inte drabbar så många underbara barn. Miste min bror för två och ett halvt år sedan i denna sjukdom.

Kramar från mig<3333

2010-05-26 @ 20:34:51
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Systeryster

Jag ser på bilderna av Lova, både innan första diagnosen och de senaste bilderna på henne märkt av sin svåra sjukdom. Jag ser bara en vacker jättefin flicka. Idioterna som påstod något annat i sina kommentarer måste vara blinda.



Har inte tidigare läst din blogg, läste faktiskt första gången i lördags när hon redan blivit er älskade ängel. Hittade hit då en vän till mig följt bloggen. Har läst din blogg från start nu i ett antal kvällar, inläg för inlägg, sedan dess och gråtit med er. Du har så rätt i att man tar sin lycka för given och fastnar i sitt gn'll om vardagliga trivialiteter. Har en 10-månaders dotter och jag tror hon undrar varför mamman hennes kramat henne så hårt de senaste dagarna. Kan och vill inte ens föreställa mig vad ni gått och går igenom. Har förlorat för många släktingar i cancer, bland annat min mor, men mitt barn. Mitt allt. Tänker på er. Tänker på något du skrev om att du hoppades att din mor å far skulla vänta på andra sidan och hoppas av hela mitt hjärta att så är fallet. Att Lova är trygg och fri från krämpor i deras kräleksfulla vård nu.

2010-05-26 @ 20:39:56
Postat av: Jill

Tänker på er hela tiden! Kramar från oss

2010-05-26 @ 20:47:27
Postat av: Johanna

Vacker flicka, vacker familj, vacker kyrka

= vacker begravning.

Jag är säker på att Lovas begravning kommer bli så fin, så känslosam & så minnesvärd.

Jag gillar din idé att de som kommer inte ska vara svartklädda, sommarkläder & färgglada blommor!

Kanske blir det som ett sista kalas med

tårta, glass & godispåsar till barnen?!

Hur ni än gör kommer det att bli bra.



Mina tankar går till Dig & Din familj!



Kram Johanna.

2010-05-26 @ 21:28:11
Postat av: Angelica

Mina tankar går till er i denna ofattbart svåra stund. Det sägs att den svåraste sorgen är att mista ett barn och det borde vara förbjudet att ens behöva uppleva det som förälder.



Lova verkar ha varit en vacker och härlig tjej!

Hoppas att begravningen blir till den ljusa stund som ni önskar.



"I minnet lever du alltid kvar"



Varma kramar från en bloggläsare!

2010-05-26 @ 22:30:36
Postat av: sophia

Vill bara säga att jag tänker på er. Jag vet hur det är att förlora en familjemedlem till denna j*vulens sjukdom. De som lider nu är dem som finns kvar på jorden för Lova har det bra där hon är nu och springer säkert runt och leker samtidigt som hon håller ett vakande öga på sin familj på jorden.

2010-05-26 @ 22:30:52
Postat av: Maria

Jag är helt säker på att min 10 åring hjälper henne, han var väldigt fin med yngre barn och tog ett stort ansvar för dem. Så de har det nog fint, två fina änglabarn



Fina tankar ang klädseln, på min sons begravning hade vi på oss blåvittsaker för de var "hans lag"



Önskar er en fin och värdig dag. vi måste ju tyvärr göra det "bästa" vi kan av det hemska.



Kram Maria

2010-05-26 @ 23:10:56
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: Petra

Kan inte ens föreställa mig vad Ni går igenom... Tack för att Du delar med Dig av Er resa!



Beklagar djupt Er sorg och lovar att ha Er lite extra i mitt hjärta vid 12.00 den 5 juni!



Det är min dotters 4-årsdag och jag hoppas att Ni inte har något emot att jag den dagen kommer att bjuda henne på en extra karusell på den årliga marknaden och en HelloKitty-ballong till Lovas ära!



Tänker på Er och vill sända Er kraft och styrka!!



Många kramar Petra

2010-05-26 @ 23:30:00
Postat av: Magda

Åh, söta du. Kom in för första gången och förstod att ja - du förlorat din fina Lova. Min dotter heter också Lova. Jag kan bara beklaga och önska dig och de dina styrka och kärlek och hopp om vetskap att Lova har det fint nu. Det tror jag. /Lova Linneas mamma

2010-05-27 @ 00:05:38
Postat av: cassandra

Jag hittade din blogg för ett par dagar sedan och blev väldigt "fascinerad" och kollade igenom din blogg långt tillbaka. Det var en sån himla stor skillnad på Lova från när hon var frisk till sjuk, ser knappt ut som samma person tycker jag. Jag skriver det här med gråten i halsen, man kan inte riktigt låta bli. Min mamma dog i cancer 2007 så jag förstår kampen man går igenom. Ser så fruktansvärt hemskt ut att en sån liten flicka som ser så harmonisk och snäll ut, ska drabbas av sånt jävla skit som cancer..



Hoppas det blir en jättefin begravning, tack för att du vill dela med dig så mycket som du gör!

2010-05-27 @ 00:08:23
Postat av: Emelie

Kan inte sluta gråta när jag läser din blogg. Har läst igenom precis hela och tårarna bara forsar ur mina kanaler.. Jag ler, blir förtvivlad, och känner mig faktiskt lite glad på något skumt sätt när jag läser din blogg. Din lilla flicka är så otroligt fin! Och nu sitter hon säkert bredvid dig och klappar dig på axeln och säger "mamma, känn ingen sorg, jag har det bra. Alla barnen här uppe är så snälla och gräset mellan tårna är jätteskönt." Jag ville bara önska er lycka till med ALLT i framtiden. Och mina tankar finns hos er just nu. Varma kramar.

2010-05-27 @ 09:08:34
Postat av: marie

Jag kan inte sätta mig in i hur det känns att förlora ett barn men jag kan någonstans ändå förstå.

jag har en dotter nyss fyllda sju och jag har följt er ett litet tag och det positiva i allt hemska är att man kramar sina barn lite extra och försöker lära dom att inte bråka om onödiga saker då man aldrig vet hur morgondagen ser ut.



jag hoppas du inte tog illa upp av mina ord och jag hoppas solen en dag lyser över er igen...

jag tänker på er.



kram

2010-05-27 @ 09:10:44
Postat av: Anonym

Anna-Maria, se inte detta som ett farväl. Alla varelser är av denna jord, och kommer att återvända till den, vare sig vi vill eller inte. Men Lovas själ, hennes Ande lever kvar. På en vacker och mycket glädjefylld plats. Men nu, utan cancer och utan lidelser. Jag tror säkert hon ser dig och är jätte stolt över sin kärleksfulla och starka mor. Detta är inte ett slut.



Ni finns i mina tankar och böner.

2010-05-27 @ 09:12:11
Postat av: Carola

Jag beklagar sorgen... Sorg är kärlek som blivit hemlös...

2010-05-27 @ 10:06:56
Postat av: Malin

Tänker på er. Är så ledsen, man ska inte behöva planera sitt barns begravning. Kram.

2010-05-27 @ 10:51:19
URL: http://rabarba.se
Postat av: Sophie mamma till Nellie

Många styrkekramar!

Det komer bli en vacker begravning!

Denna söta lilla ängel!

Vacker kyrka med . KRAM!

2010-05-27 @ 22:27:10
URL: http://beylejd.blogg.se/
Postat av: Sanne

Hejsan,

Fick länken av en vän idag. har med tårar i ögonen läst delar av din blogg. Har tack och lov inte mist ett barn men väl min tvillingsyster. Hon blev överkörd när hon var 3 år, på det fjärde. Hennes gravsten är alldeles vid kyrkporten till Finströms Kyrka, nu vilar hon med sin mamma som gick bort i cancer för ett år sedan, inte ens 65 år gammal.

Tänker på er i er djupa sorg och beundrar det mod och den styrka ni visar.



Varma hälsningar

2010-05-28 @ 22:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0