JOBBIGT

Lova har kämpigt just nu. Hon har åkt på en infektion nu efter att ha fått blod och så. Inte av blodet i sig och så har hon vätska runt lungorna. Nu skall hon igen få antibiotika. Hon fick morfin idag också så nu vilar hon lungt. Hennes puls var skyhög tydigare, upp emot 200. Och syret låg på 72 ibland.
Nu får man bara ta det lungt, se vad som händer och ta det minut för minut känns det som.


Lovas form av st-PNET är dessutom såpass unik att det bara finns 4-5 fall till beskrivna i litteraturen har vi fått veta.
Dessutom har denna cancer inget att göra med vare sig Opticusgliom eller Neurofibromatosen i sig säger dom.
Det är helt enkelt en cancerform som även ditt barn kunde fått tex.
Det är vad vi fått veta och det är en slump helt enkelt att hon hade bådeock, ren otur, och skilda saker.
Det är inte Opticusgliomen som gjort hennes kramper, ledvärk, kräkningar och allt annat utan bara den elaka dumma
" vem - som - helst - kunde - fått - cancern ".
Ändå sa dom att det går nog att kolla upp om det finns någon ärftlighetsfaktor men det är ganska osannolikt att Alvin eller andra eventuella efterkommande barn kan få just st-PNET i samma form som Lova.


Ja... man vet inte vad man skall tänka, tycka, känna och allt, om dåtid, nutid och framtid.

Kommentarer
Postat av: Moa

Vad säger man... En sån jävla otur, minst sagt... Lilla Lova... Hoppas morfinet gör att hon inte har så ont iallafall... Det räcker och blir över som det är... Kram!

2010-05-21 @ 12:52:14
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Fia

Lilla Lova. Hoppas eran helg blir lugn utan alltför mkt oro o. smärta. Kram till dej lilla tjej

2010-05-21 @ 13:13:13
URL: http://soda78.blogg.se/
Postat av: Camilla

Lilla lilla prinsessan du e så tapper.<3

2010-05-21 @ 14:26:09
Postat av: lotta

Känner er inte men har följt med din blogg några månader. Lovas och er familjs öde berör även mig. Tänker flera gånger dagligen på er och hur annorlunda ni har det jämfört med oss andra barnfamiljer. Vi får njuta av värmen, solen, glädjen med våra barn och ni bara oroar er för nutid och framtid. Mitt äldsta barn ( flicka) av tre barn, hade förskoleavslutning och jag kunde inte låta bli att sörja för er skull. En sådan borde också ni ha fått uppleva. Kämpa på hela familjen. Mycket kraft, värme och styrka vill jag sända er med detta meddelande.

2010-05-21 @ 14:32:37
Postat av: Therése

Varma kramar! <3 <3 <3 <3

2010-05-21 @ 15:14:17
Postat av: Jenny

Ja jag vet inte vad jag ska säga. Förlorade min älskade svärfar 22 maj- 09 och nu har min mor elakartad bröstcancer där prognosen är dyster.

Jag önskar så att det fanns ett vacc mot cancer el nått. Att lilla underbara Lova och hela familjen ska behöva gå igenom det är så fruktansvärt orättvist.

Men jag tror at det finns en underbar plats efter detta där lindandet är borta och människor som tar hand om en efter detta liv.

Jag önskar att ni kan få en så bra och skön helg som möjligt och att lilla Lova inte behöver lida. Tusen kramar och tnkar till er alla i familjen.

2010-05-21 @ 15:18:09
Postat av: Diana

Man vet inte vad man ska säga till tröst annat än att jag och många, många med mig, tänker på er alla dagar. Det man skulle önska är ju att Lova åtminstone skulle slippa ha ont då det är så mycket annat hon måste gå igenom.

En varm tanke till Er alla.

Mvh, Diana

2010-05-21 @ 15:36:38
Postat av: Therese

Lilla söta Lova... Jag blir så arg på att livet är så fruktansvärt orättvist ibland. Och jag blir så imponerad av att ni är så starka. Kämpa på och tänk på att det är många, många som som tänker på er och önskar er lycka, styrka och mirakel.



KRAM

2010-05-21 @ 16:09:03
URL: http://www.bytessy.se
Postat av: Veronica

Låter inte bra med pulsen och syret,

hoppas det vänder.

Tänker på dig hela tiden lilla Lova,

vad du måste kämpa.

Vi är många som följer dig på din resa,

hoppas du får en lugn helg kram från mig.

2010-05-21 @ 16:43:38
Postat av: Jennie

Känner ju inte er, hittade hit genom Eltons blogg, men jag tänker så mycket på er. Stackars familjer och barn som tvingas lida. Finns inga ord...... Kramar

2010-05-21 @ 17:42:23
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

<3

2010-05-21 @ 17:54:48
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Frida Lööw

Åh vad tungt det är att läsa om allt Lova går igenom. Jag blir så besviken varje gång du skriver att hon har det jobbigt och att hon är sämre, trots att jag vet vad du skrivit om att hon inte kan bli frisk. Men det är så svårt att ta in..en underbar liten flicka som ska ryckas bort. Det gör så väldigt ont i mig, och ändå kan jag säkert inte ana hur jobbigt det är för er. Önskar så att det fanns något som någon kunde göra!

Kramar till er alla. Tänker så på er!

/Frida

2010-05-21 @ 18:01:20
URL: http://fridoli.blogspot.com
Postat av: Allis

Känner er inte o hittade hit av en slump. Finns in ga ord, men när jag blundar ser jag Lovas ansikte framför mig. Styrkekramar till er alla

2010-05-21 @ 18:15:46
Postat av: clea

Lilla Lova,tappra prinsessa. vi tänker på er och kämpa på 1000 kramar av oss

2010-05-21 @ 18:42:38
Postat av: fridda

Voi lilla Lova...Man hade önskat att du int kämpat förgäves.Vad säger man? ;(

Kramar till er alla!!

2010-05-21 @ 20:03:10
Postat av: Diana Lönnqvist

Jag känner starkt för att träffa er, hela familjen. Vi bor inte så jättelångt från varandra. Känner så starkt för er alla att det värker i mitt hjärta! Vill du/ni att vi ska träffas så hör gärna av dig.

Mvh, Diana

2010-05-21 @ 21:25:43
Postat av: Helen

Tänker ofta på er och skickar mina varmaste kramar till er...blir så ledsen för er skull...hälsningar från Malmö

2010-05-21 @ 21:54:20
Postat av: Jeanette (Morty)

Är inne och läser dagligen men lämnar inte avtryck varje gång. Ni finns i mina tankar hela tiden.

Stor kram till hela familjen

2010-05-21 @ 22:20:33
Postat av: Carina

En infektion var ju det sista hon behövde, hoppas de får bukt med den snabbt och att puls o syre återgår till det normala. Hoppas hon inte har ont och att helgen blir lugn o bra för er.

Kramar

2010-05-21 @ 22:24:57
Postat av: Miriam

Mina tankar och böner är hos er och framför allt Lova. Styrkekram!

2010-05-21 @ 22:37:14
URL: http://www.meramiriam.se/
Postat av: Toja

Lilla Lovatjejen :((

2010-05-21 @ 22:39:58
Postat av: Lotten

Usch vad jobbigt att läsa att Lova har det kämpigt! Tina skulle hälsa åt Lova från Elias hoppas hon kom ihåg det. Jag har försökt förklara för Elias hur det är med Lova och häromdan så brast det för honom och han grät och sa att "det är så synd, jag vill ju att hon ska komma på mitt kalas som vanligt":( Kramar till er!

2010-05-21 @ 22:54:34
Postat av: annica

Tänker på er kram frän en farmor mormor

2010-05-21 @ 22:59:21
Postat av: sussie

Usch va trist. Tänker på er och är in hit varje dag. Sänder massa cyberkramar till er. Krama Lova såååå från oss alla...

2010-05-21 @ 23:10:08
URL: http://www.sussiestjerneby.blogspot.com
Postat av: Amanda<3

älskade lilla lova, vad du kämpar på..kämparnas drottning är du..massvis med kramar till dig o familjen <3

2010-05-21 @ 23:17:45
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: mira

varför får vissa mer än man orkar bära? cancer som kan drabba vem som helst när ni redan kämpade med annan cancer. :( tänker på er och er lilla kämparprinsessa!

2010-05-22 @ 09:51:36
Postat av: Sarah

Tänker på er! Lilla tappra Lova vad orättvist det ska vara :( Kramar i massor till er!

2010-05-22 @ 11:01:42
Postat av: Nettan

Lilla Lova-tjejen....hoppas det ger med sej fort !

Tänker på er ! Kramar !

2010-05-22 @ 11:21:15
Postat av: Marlene

Jag kan inte annat än bli berörd utav din blogg.

Jag önskar er verkligen all lycka!

2010-05-23 @ 10:16:57
URL: http://bymarlees.blogg.se/
Postat av: Stefanie

Min farmor hade vatten i lungorna och dog pga det. Hon hade ingen annan sjukdom.

2010-05-23 @ 18:26:51
URL: http://lothigiius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0