ÖNSKAN OM MIRAKEL

Alla föräldrar drömmer om mirakel då deras barn blir svårt sjuka. När döden är nära inpå. Då önskar man att allting blir bra.
Min mamma föddes 1944. Som liten fick hon polio. Hon låg helt utslagen, spydde och kunde inte gå, lite krypa kunde hon från att ha varit en fullt frisk flicka. Alla trodde hon skulle dö, eftersom hon var så tunn sedan innan. Mirakulöst nog blev hon en vinnare som klarade polions hemska framfart hos många utan större men.
Hennes vänsterhand blev en aningens svagare och tummen lite krokig bara men det var allt som avslöjade att hon varit poliosjuk som liten flicka.


I början av 60-talet födde min mamma min ena äldre bror. Nästans 3 månader för tidigt. Han flögs till Åbo från Åland för att ligga i kuvös. De bytte blod och allt möjligt. På 60-talet var chanserna inte som idag på 2010-talet.
C.a 1.200 gram tung blev även min bror en överlevare utan hjärnskador eller andra seneffekter.


Idag 2010 ligger våran dotter enligt läkarna obotligt sjuk i cancer. Våra förhoppningar är inte stora men vi önskar oss självklart mirakel vi också.

Kommentarer
Postat av: BeckaHBitcH.se - triss i gossar

Jag önskar er ett mirakel jag med, av hela mitt hjärta! kram

2010-05-12 @ 12:57:45
URL: http://beckahbitch.se
Postat av: Lotten

Ja mirakel sker faktiskt! Och hoppet är det sista som lämnar en.. Kramar!

2010-05-12 @ 12:58:03
Postat av: Majsan

Jag sänder ut i kosmos en önskan om ett mirakel för Lova. Hoppas, hoppas, hoppas!

2010-05-12 @ 13:06:36
Postat av: Jennifer

Jag önskar att erat mirakel ska komma, jag verkligen önskar att allt detta ska sluta gott för er.

Hoppas att ett ljus kan spridas i eran tillvaro snart..och att cancern kan sluta sprida mörker.

Önskar er all lycka , och att lilla lova ska få bli frisk från detta helvete!.

Många ljusa önskningar till er!

2010-05-12 @ 13:10:35
URL: http://jennifernording.blogg.se/
Postat av: Sara (Kiron)

Man ska alltid hoppas & tro! Mirakel händer! Hoppas o hoppas att ni får uppleva ett mirakel!

2010-05-12 @ 13:39:45
Postat av: MrsG

Ber för henne på mitt eget lilla sätt, kram Åsa

2010-05-12 @ 13:58:32
URL: http://mrsg-aquestionoflust.blogspot.com/
Postat av: Malin G

Jag hoppas också på mirakel för er! Jag mer än hoppas!!!

2010-05-12 @ 14:02:10
Postat av: Ulrika

Jag håller mina tummar för att Lova ska visa sig vara en överlevare!



2010-05-12 @ 14:15:37
Postat av: Sarah

Om det kan ske mirakel i världen så hoppas jag verkligen att det händer er! Kramar

2010-05-12 @ 14:27:34
Postat av: Miriam

Även jag hoppas på mirakel för er del. Idag bär jag halsbandet "Hope" som jag köpte efter att ha läst här hos dig. Många styrkekramar!

2010-05-12 @ 14:36:13
URL: http://meramiriam.se/
Postat av: Jennie

även vi alla önskar ett mirakel för lilla Lova.

Styrkekramar...

2010-05-12 @ 15:22:24
Postat av: Jenny-Ann

Åhh vad jag hoppas att miraklet får landa i eran familj ännu en gång. Många styrke kramar till er.

2010-05-12 @ 15:50:14
Postat av: Bettan

Jag ber för Lova varje dag!Jag tror på mirakel!

Önskar allt gott för henne och er familj.

2010-05-12 @ 16:18:12
Postat av: Camilla

Jag är med er, jag hoppas oxå på mirakel för lilla Lova.<3

2010-05-12 @ 16:19:46
Postat av: Anonym

Jag hoppas att ett mirakel ska ske. Jag hoppas så av hela mitt hjärta...



Kram till er!

Postat av: Linda Eriksson

Det behöver verkligen hända det här miraklet! Vi är så många som ömmar för er allihop och speciellt för älskade lilla Lova som kämpar så tappert.

2010-05-12 @ 17:15:22
Postat av: Nettan

Elände brukar ofta komma i 3 åt gången, jag tror att mirakel är detsamma. Du har varit med om 2 och nu ska det 3:e komma !

"Once you choose hope, anything's possible." ~Christopher Reeve



2010-05-12 @ 17:32:31
Postat av: Amanda<3

Jag önskar ett mirakel o jag hoppas verkligen något kan uppfyllas. massa kramar

2010-05-12 @ 17:48:42
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Viktoria

Hej! Jag läser din (er) blogg dagligen och beundrar verkligen hur starka ni är!! Jag har en liten fråga, använder Lova trach å så? Du skriver att hon behövs sugas ofta pga mycket slem. Jag arbetar på öron-näs-halskliniken i Lund och ser trachade patienter dagligen, men det är inte många barn jag har träffat som är tracheotomerade. Hur upplever Lova sin trach, om hon har en? Ha det bra. Kram, Viktora i Lund

2010-05-12 @ 17:49:17
URL: http://viktoriaiistenhagen.blogspot.com
Postat av: Lotta

Mirakel finns, oförklarliga saker händer, hoppet lever! Behövs ingen förklaring, det räcker att Lova klarar det här. Tänker på er, som de flesta andra.

Kram

2010-05-12 @ 17:57:28
Postat av: Ännu en medmänniska/mamma till 3

Också jag hoppas på ett mirakel .....

Många tankar till Lova och till Er

2010-05-12 @ 18:03:08
Postat av: Malin

Hoppas ni får det miraklet ni väntar på så Lova (och ni) slipper lida mer.

2010-05-12 @ 18:11:19
URL: http://mmcs.webblogg.se/
Postat av: Pia

Jag tror på mirakel...för jag har upplevt det. Och jag ber för ett mirakel för Lovas del....under kan ske, även i vår värld.Många kramar till er.

2010-05-12 @ 18:21:49
Postat av: Malin

Bra med kämparglöd i familjen, hoppas på ett mirakel ännu en gång. Kram Malin

2010-05-12 @ 21:14:07
URL: http://rabarba.se
Postat av: Kat

Usch jag har läst några av dina inlägg, och det gör verkligen ont i mig att veta att det finns barn på våran jord som lever såhär. Jag har aldrig varit allvarligt sjuk, dom ska få leva som jag har gjort. Kunna vara ute å leka med andra barn och slippa ligga på ett sjukhus eller i sängen hela dagen.

Jag hoppas att ett mirakel träffar just er dotter. Jag kan inte säga att jag förstår er smärta, men jag vet ungefär hur det känns. Min moster dog i cancer. Men ens barn, det vet jag är något annorlunda. Var starka! fast det är lätt för mig o säga...

2010-05-13 @ 10:52:00
URL: http://kourmadias.blogg.se/
Postat av: Micky

Jag håller verkligen tummarna för er, och visst finns det mirakel men man vet aldrig var de sker.

Jag önskar mig av hela mitt hjärta att det sker hos er att ni får uppleva ett ska mirakel.

Tänker på er.

2010-05-13 @ 12:42:48
URL: http://mickyk.bloggspace.se
Postat av: Petra

Jag har suttit nu i flera timmar och läst din, eran, blogg.



Jag har barn själv, jag är en av de som är lyckligt skattade som skonats från sjukdomar av denna sort.

Jag har dock varit väldigt nära att förlora ett av mina barn för 2½ år sedan.

Det går ändå inte att jämföra med det ni går igenom.

Inget jag säger kan få din smärta, eran smärta, att lindras.



Jag vill ändå tala om för er att jag from nu kommer att bära med mig Lova i mitt hjärta, tänka på er alla varje dag och skänka er all styrka och energi jag bara kan genom mina tankar.



Många varma kramar från mig

2010-05-13 @ 20:45:16
URL: http://petrarq.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det finns inget mer hjärtekrossande än att höra att ett barn har drabbats av cancer. Jag hoppas verkligen så innerligt att det sker ett mirakel! Mina tankar går till er, kram:)

2010-05-13 @ 22:56:29
URL: http://emeliepetterssson.blogg.se/
Postat av: Linnéa

Vi sänder en tanke & håller tummarna för er!

2010-05-13 @ 23:05:18
URL: http://hallojlinnea.blogg.se/
Postat av: Moa

mycket kämpar i er släkt, jävla cancern som kommer vinna... önskar så att ni hade fått ett mirakel den här gången också.

min farmor och farfar förlorade två barn. en flicka som blev 3,5 och dog 1948 och en pojke som dog strax efter födseln någon gång 1949 eller 1950. sen när jag föddes var jag den första flickan sedan deras dotter och jag var sjuk och höll på att dö så de fick nog en väldigt otrevlig flashback men tack vare pencillinet överlevde jag. så det känns lite som tvärtom mot det ni är med om.



det här är så ofattbart. jag har sagt det flera gånger och jag säger det igen, men när man ser bilder på lova för ett år sedan är hon som vilken femåring som helst. på bilden på headern har hon visserligen nästan inget hår och skelning och glasögon men hon ser ändå så pigg och glad ut. jag gillar verkligen den bilden. och så nu det här. många kramar.

2010-05-19 @ 15:54:24
URL: http://legobit.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0