SYREKRÅNGEL

Lova får fortfarande extra syre. Hon har legat med syre nu i ett dygn och igår så fick de suga rejält med slem igen.
Hon är ganska trött just nu.
Jag vet inte vad jag känner just nu. Jag har kommit till ett stadium då jag bara finns med. Som någon slags statist vid sidan av.
Det finns inte mycket mer man kan göra bara läsa, sjunga, mata, prata och sköta om henne, som en större bebis.


Idag fick hon ingen strålbehandling heller just för att hon syresätter sig för dåligt. Och vi längtar hem men just nu vill vi komma så långt det går med strålningen samtidigt som man undrar varför man utsätter henne för allting.
Och när det egentligen inte verkar finnas någon utväg så frågar man sig ibland varför man " leker Gud ".






Kommentarer
Postat av: Marih

MASSA styrke kramar ♥ Ingen rolig tid alls detta som ni står i just nu! Vi tänker på er!!

2010-05-11 @ 12:11:19
URL: http://marih.blogg.se/
Postat av: Frida

Tänker så på er!!! MÅNGA KRAMAR till er alla!!!!

2010-05-11 @ 13:51:46
URL: http://fridoli.blogspot.com
Postat av: Tessan

Har följt din blogg ett bra tag nu och finner inte orden för det jag känner då jag läser hur fruktansvärt jobbigt ni har det. Ingen som inte gått igenom det som ni går igenom kan förstå HUR tufft det är, men man kan bara ana...Jag ber för er och för lilla Lova och hoppas som er, på ett underverk. Har själv barn och vågar inte ens tänka tanken på hur jag skulle fixa en liknande situation...Tänker på er och skickar massa styrkekramar åt er alla. Ni är guld värda!

2010-05-11 @ 15:39:41
URL: http://lovleychildren.blogspot.com
Postat av: am

Efter att ha följd din blogg ett tag så har jag lärt mig att faktiskt vara lycklig över "vardagstristessen" Att väcka barn, fixa och äta frukost, skjutsa till dagis, jobba , hämta från dagis osv osv osv. Och jag önskar så innerligt att ni också skulle få vara lyckliga över "vardagstristessen" istället för den vardag ni lever i nu. Jag hoppas fortfarande på mirakel för lilla söta Lova! Kramar till er alla !

2010-05-11 @ 15:40:08
Postat av: Carina

Hoppas ni får komma hemåt snart hela familjen, styrkekramar

2010-05-11 @ 16:13:24
Postat av: Eve

Oj vännen! Om man bara kunde veta om strålningen och annan vård ens hjälper lite, så sku det vara så mycket lättare att veta om det lönar sej att fortsätta eller inte. Men då ingen vet... Hoppet vill man ju ändå hålla kvar även om det ser ut som om det går åt fel håll.



Tänker på er. Försök orka även om det ser mörkt ut. Stor kram till er alla!

2010-05-11 @ 16:22:21
Postat av: erika

kramar till er!

2010-05-11 @ 16:49:19
Postat av: Anne

Kramar om...

Postat av: Inger

Sänder massor med styrkekramar till er alla <3

2010-05-11 @ 19:01:20
Postat av: Rosanna

kram i massor till er alla, tårarna bara rinner

2010-05-11 @ 19:23:14
Postat av: Malin Hansen

Styrkekramar till er!

Kram Malin

2010-05-11 @ 20:05:02
URL: http://humlanmalin.blogg.se/
Postat av: Erica

Varje dag tänker jag på er och hoppas att Lova ska bli bättre. Tänk att människor som man aldrig träffat kan beröra så..... Det gör så ont i mammahjärtat att läsa det du skriver, ofta kommer tårarna. Ta hand om varandra!

2010-05-11 @ 20:08:44
Postat av: Johanna

Tänker på er!

Hoppas ni får komma hem snart.

Vill tillägna Lova en låt. Varje gång jag hör Anna Bergendahls This is my life, så tänker jag på henne. Orsaken vet jag inte men den & Lova berör mig till tårar ;(

Önskar jag kunde hjälpa er på nå vis, avlasta er på nå sätt, göra Lova frisk...



Många kramar!

2010-05-11 @ 21:07:36
Postat av: Veronica

Hej Lova,

idag skriver jag till dig istället för din mammma.

Tänkte att hon kan berätta för dig att du är mångas lilla superhjälte och vi beundrar dig så mycket.

Tex för att du är så tuff och pallar med strålning,slemsugning,medecinering och allt annat dumt som du måste stå ut med.

Ville bara hälsa det till dig.

Du är en toppanfin liten tjej o prinsessa,

sov så gott jag håller tummarna att slemmet far åt pipsvängen så du får lättare att andas.

Världsmånga kramar till dig om du vill ha dem,

hoppas det fast vi ej känner varandra.

2010-05-11 @ 21:16:02
Postat av: Anna

Tänker på er ofta... hoppas så att er lilla flicka ska bli frisk och att ni ska få tillbaka ert liv som ni hade innan Lova blev sjuk. Så hemskt att ni ska behöva gå igenom det här.. många många styrkekramar!

2010-05-11 @ 21:59:28
Postat av: Imsa

Jobbigt att hon har det tungt med syresättningen. Hoppas ändå att ni snart får komma hem och sköta om Lova hemma om ni vill det. Om ni behöver få syrgas hemma så kan jag tipsa om en syrgaskoncentrator som man kan få låna hem från lungavdelningen. Den gör syrgas av rumsluft, är stor som en kopieringsapparat och låter en hel del men är mycket lättare att använda då syrgasen inte tar slut som i en tub.

Styrkekramar!

2010-05-11 @ 22:55:10
URL: http://imsavimsa.blogspot.com
Postat av: Amanda<3

massa massa kramar till er <3

2010-05-11 @ 23:09:00
URL: http://jessicaaamandaa.blogg.se/
Postat av: Nettan

Jaa du Anna-Maria, allt man önskar är att det fanns ett enkelt svar, en simpel lösning.

Att det bara skulle räcka med ett ja eller nej.

Livet är allt bra komplicerat.

Det finns liksom inga rätt eller fel, som man kan kalla rätt eller fel. Men en sak är klar att orättvisa finns !

Kram på er !

2010-05-12 @ 00:06:29
Postat av: Alexandra

Tänker på er alla dagar! <3

2010-05-12 @ 06:03:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0