FROST ÖVERALLT

Frost över allt när man tittar ut, snön som kom regnade i princip bort här om dagen. Någon hög ligger kvar i dikesrenen men annars är det barmark ute igen.
Morgonen börjar bra då man kollar bloggsvar att någon jubelidiot återigen orkat kritisera mitt sätt att blogga och att jag gnällde för mycket att det var jobbigt att åka till Uppsala och så var det för mycket jag jag jag och Alvin.
Jag undrar månne om det är samma hagga som mailade mig förut och gnällde på samma sak för det var ju minsanns tur att hon hade sin pappa.


Ja herregud ja, jag är ju en fruktansvärd människa tydligen som någon gång lägger in ett foto på mig själv och får kritik för alltihopa.
Hoppas dessa eländiga människor bara någong gång lär sig hålla tyst. Min familj höll hårt ihop under de jobbiga tiderna som  var. Och alla tyckte vi det var jobbigt att åka till Uppsala.
Det var jobbigt för Lova blev så utsatt med alla mediciner, operatioer, sövningar, behandlingar, vaknätter, ALLT.
Så kommer en person utan minsta tillsymmelse till hjärna och skriver något så här fult IGEN! Helt jävla respektlöst.
Det var inte denne som var där och bytte blöjor, de var inte denne som var där och ringde på klockan om nätterna, de var inte denna som var där och gav mediciner eller höll Lovas hand när hon dog.
Nej jag var där, hela tiden nästintill, och ibland gick nog min man också iväg, för att handla, ringa hem, duscha osv.


Du var inte den som ringde från Åland och jagade hotellrum för att slippa efter då man ibland var på avdelningar där familjen inte kunde vara samlad, hur jävla roligt tror du det var?
Att bli lämnad kvar här när helikoptern for iväg och man måste vara hemma med sonen som var hemskt mamm sjuk.
Hur tror du det kändes att gråta hela tiden? Oroa sig hela tiden?


Nej vad skulle du veta, så hjärtlös, tanklös och så jubelidiotisk som du är.  Tänk efter innan du eller någon annan skriver något liknande igen. Hade jag varit en sådan dålig mamma hade nog min man skilt sig från mig för länge sedan och inte valt att vara kvar med mig och igen försöka få ett barn. Och han har haft mer än 11 år på sig att upptäcka att jag är vidrig isåfall.


PUCKO, det är ett lindrigt och snällt ord. Åt sådana här människor. Men jag tror det ordet är det lättaste för dig att förstå för mer invecklade texter än så här förstår du tydligen inte. Eftersom du knappast följt min blogg dagligen.
Och sedan måste du tydligen  vara hemskt avundsjuk på min familj på något vis. Tro inte att jag stänger bloggen än en gång för sådana människor som du är men det skall du veta, att det du kommenterar är så FEL det bara kan bli. Jag skrev massor om Lova, massor om Alvin och hans känsla av att bli åtsidosatt och OM mina och familjens känslor. Maktlöshet.


Det bara stinker avundsjuka inför Årets bloggnomineringen här misstänker jag.



Kommentarer
Postat av: Kia

Vad trött jag blir A-M,denna vidriga människa måste vara en bitter människa.När jag läser det du skriver om sövningar,mediciner,ambulanshelikopter m.m ryser jag.Vi har också upplevt allt det där djävliga,vi är nog tyvärr fler än vi kan räkna.Försök att ta bort denna negativa energi smaskare.Avundsjuka???På vad??Att ha mist ett älskat barn??Som min man säger:Än är inte den sista idioten född.Ha en fin rimfrostdag,det har vi också. Kram och beundran Kia

2010-11-17 @ 09:06:40
Postat av: Tina

Kom ihåg att för varje pucko som läser din blogg finns det många, många personer som stöttar dig, som följer dig och som vill dig väl. Fokusera på dem då du blir ledsen över vad en del skriver! Den här personen är tydligen helt utan empati. Kramar!

2010-11-17 @ 09:30:32
URL: http://www.troll.bloggagratis.se
Postat av: Annika

Jag hoppas du snabbt kan glömma alla emotionellt förkrympta människor som skriver elakheter på din blogg. Förlåt dem ty de skola icke fatta vad de sysslar med. De är inte värda din energi.

Jag har nu läst dina gripande ord om Lovas resa in i himlen och tårarna forsar utför mina kinder. Jag önskar så att det gick att dela eran smärta. Din smärta.

Jag har en femåring nu och blotta tanken på att någonting skulle hända honom gör att jag får "kramp" i hjärtat.

Det är ofattbart det ni varit med om.

Jag önskar dig kraft att bära sorgen efter ditt barn genom livet. Må du och din familj ta kraft ur allt solsken som trots allt finns i världen och som Lova var en del av.

Mina varmaste hälsningar,

Annika

2010-11-17 @ 09:32:26
Postat av: Matilda

hej! går det inte på något sätt göra att man måste skriva sin mail (så att du ser den men ingen annan)för att kunna undvika sådana onödiga och dumma kommentarer? sällan folk vågar stå för såna åsikter under sitt eget namn. Säger som Tina, för varje sån kommentar så finns det otroligt många som tycker att ni kämpar på bra och stöttar er!

2010-11-17 @ 10:00:48
URL: http://malvina.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Jösses! Man slutar aldrig att förundras över hur lågt vissa människor kan sjunka!

2010-11-17 @ 10:01:36
URL: http://theheadrush.blogg.se/
Postat av: änglamamman

Det är sorligt att det finns sådana människor. Förstår det du skriver eftersom vi i princip "bott" på sjukhus i nästan 5 år.Har man inte gått igenom det vi gjort och det vi går igenom nu, kan man aldrig förstå. Många många styrkekramar.

2010-11-17 @ 10:13:06
URL: http://www.nglarfinns.blogspot.com
Postat av: Johanna H.G

Vi är så många fler som läser din blogg och kommenterar din blogg med endast välmening i våra tankar! Alltid när du får sådana kommentarer som på någont sätt är negativa så tycker jag att du ska läsa igen dem som är posetiva. För alltid alltid alltid kommer det att finnas de som inte förstår, vill kunna förstå eller någonsin kommer att kunna förstå det du känner. Det finns så mycket avundsjuka och oempatiska människor där ute.

Acceptera att de finns men lägg ingen energi på dem. Du skrev förut att du aldrig mer skulle kommentera dessa puckon igen och jag tycker verkligen inte att du ska göra det heller. De finns där men håll dem på avstånd från din blogg.



Du känner dig bäst själv och du är en underbar människa!



Kram Johanna

2010-11-17 @ 10:20:11
Postat av: Josefine - mamma till Hugo

Ikväll klockan 18.00 avslutas tävlingen i min blogg där du kan vinna valfri ängel från Silverbiten.se värde 395:- så passa på att delta!



Delta även gärna i mina andra tävlingar där du kan vinna:



- 40% rabatt på personlig babyfilt

- Byxa eller tunika som du väljer modell och tyg på alldeles själv

- Valfritt armband eller halsband



Tävlingarna syns i högerspalten.

http://joosefinea.blogspot.com

2010-11-17 @ 11:34:42
URL: http://joosefinea.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Bra skrivet av dej till denna elaka människa! Vet du att en sån typ ALDRIG skulle klara av att gå igenom samma sak som dej o din man. Lägg inte mer energi åt sånahär människor utan tänk på dej själv o din egna familj. Hoppas att du vinner bloggpriset!!

2010-11-17 @ 11:50:39
Postat av: Lotta

Men fy va ledsen man blir då man läser att du fått så elakt bloggsvar! Jag är dålig på att kommentera i bloggar, men då jag gör det skriver jag iaf inte något som jag tror sårar bloggaren! Fy så respektlöst! Styrkekramar till dig och Lycka Till i bloggtävlingen (eller vad det kallas).

2010-11-17 @ 12:01:08
URL: http://esmeralda71.blogg.se/
Postat av: Sofia

Usch vad tråkigt med sådana inlägg. Jag kan inte sluta att gå in på din blogg varje dag. Den berör så otroligt mycket! Jag röstar självklart på din blogg flera gånger om! Tänker på er ofta <3

2010-11-17 @ 12:16:54
Postat av: Wanna

GO A-M GO A-M!!! BRA att du ger igen och bry dig inte om detta pucko som bara är avundsjuk!

2010-11-17 @ 12:36:23
Postat av: Jessica Andersson

Blir sååå trött på korkade människor. Varför läser dom...???? Om kritisera e syftet:(

Nu har jag röstat på dej såklart, du ligger i mina favoriter. Känner ju inte dej men känner MED ER då jag själv har barn och vet att ni har råkat ut för det absolut värsta som kan hända. Styrkekram, du är en grymt bra bloggare!!

2010-11-17 @ 15:02:21
Postat av: Moa

alltså VAD ÄR DET MED FOLK? fattar inte varför du (och många andra) ska få så himla mycket skit. kunde inte låta bli att skratta åt formuleringen i artikeln, "den vitt spridda sjukdomen anonyma kommentarer", ja verkligen. det går att säga vad som helst bakom en dataskärm. det måste verkligen klia i fingrarna på folk. kram!

2010-11-17 @ 22:13:29
URL: http://legobit.bilddagboken.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0