LJUSEN SOM BRINNER

Jag tror det aldrig varit en sådan rykande åtgång på ljus hos oss som de varit de sista snart, halvåret. Det brinner nog alltid ett ljus eller flera hemma hos oss. Med Lova i tankarna på första plats och efter henne så finns det rum med tankar för andra barn, som fått göra henne sällskap. Ikväll brinnner det igen 4 ljus på Lovas lilla " minnes altare ". Jag har köpt 2 nya små värmeljuslyktor ikväll till, så man kan byta om och flytta runt lite på dessa om man vill.


Idag har det regnat, jag har försökt hålla mina tankar på andra håll och inte bara hos Lova genom att umgås med vänner då Alvin ville vara med farmor några timmar på eftermiddagen. Försökt att skratta och har varit på kalas. På det där kalaset finns människor som funnits i mitt liv omkring 15 år, eller mer. Under den svåraste tiden kanske de direkt inte kunnat finnas där, då vi mest ses vid speciella tillfällen, men de utgör en del av min vänskapslista ändå och man skrattar nog ofta om man samlas med dem. Den där 1.5 timmen jag hade passligt att närvara flög iväg och nu är det fredagskväll och maken har haft en bra dag, som jag hoppades på i Helsingfors.
Själv skall jag försöka se en film eller så. Kanske jag orkar måda i mig chips också, men jag är ganska mätt efter att ha ätit pizza till middag och gott på kalaset. Fast något litet flarn får väl plats, när man ändå ser på film.




Kommentarer
Postat av: Kia

Ljusen är viktiga för oss,igår hade jag tänt 15 värmeljus i TV rummet.Simon har en egen hörnhylla med änglar,ljus och en vacker sten.Imorgon tänds det nya ljus vid graven.Det är så jätteviktigt!!!Kram till dej och Alvin.Kia

2010-11-12 @ 22:56:27
Postat av: Lotta

Tankar och minnen gör mycket för vårt välmående .

Ni gör det största , stora och lever i livet som pågår fast hjärtat vill brista ....

Men ni måste ju , ni har finaste killen , han lille Alvin !

2010-11-13 @ 09:26:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0