SOPPA IGEN & BILDRACE

Förra veckan åt vi korvsoppa, idag skall vi äta något så unikt ( nåja min man jagar så hos oss finns det vilt nog nästans alltid ) som rådjurssoppa.
Oftast har svärmor stått för tillagning av soppa men nu ville Alvin ha rådjursoppa så jag tog upp kött redan igår och tinade så idag kokade vi soppa. Började redan koka kött i morse så. Det enda som vi inte hade hemma var nu kålrot men jag bryr mig inte så mycket om den, soppan smakar bra ändå.
Så hade Alvin och jag lite bildrace igår där jag fotade en del av honom och han gjorde olika miner. Roligt tyckte han.



 

Rådjurssoppa, Alvins önskemål och också en av Lovas älsklingsrätter.

 

 

 

 

 

 

 

 

Så, det var bara några av alla bilder jag hann ta på charmtrollet, borde skicka in på framkallning ikväll en bunt igen. Har redan en massa kort som borde sättas i album, svämror har en stor bunt hon fått och titta på, men jag har inte skyndat med det. Känns som om vintern är lång ännu och det är mer känslor i många av de bilderna då det är mycket från Lovas sjukdomstid och bilder från begravningen också.



Kommentarer
Postat av: Martina

Vilket glädjebesked jag fick när jag klev in här! Har inte kikat in här på ett tag och hade ju helt missat att ni ska få en liten! Stort grattis!



/Martina

2010-11-04 @ 14:21:29
URL: http://www.femnyporsalt.bloggspace.se
Postat av: E annan Martina

Som håller helt med föregående Martina!

(så nu följer jag dig via Bloglovin så jag inte missar allt det fina du skriver)

2010-11-04 @ 14:40:42
URL: http://ytterligare.blogspot.com
Postat av: Mona

Hej!

Rådjurssoppa lät väldigt gott :-) Jag vill gärna ha receptet. Kan jag få det?



Grattis till graviditeten! Önskar er allt gott!

2010-11-04 @ 15:58:29
Postat av: Anonym

vad söt han är, precis som hans storasyster lova var:)



krama om alvin från mig:)

2010-11-04 @ 16:04:01
Postat av: Lena

Så snälla dina barn ser ut och dessutom så otroligt söta. Men, det kan väl inte bli annat med en så söt mamma.

2010-11-04 @ 18:02:03
Postat av: Hannas pappa

Bilderna där magen inte längre går att dölja är så otroligt vackra!

"Massmis med"

Niklas

2010-11-04 @ 20:09:03
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Linda

Jag beklagar er sorg och gratulerar till lillasyskonet! Jag gick in och kikade efter din kommentar, jag önskar att jag kunde göra mer, så att färre behöver genomlida det ni tvingats till.

2010-11-04 @ 20:45:35
URL: http://lolito.blogg.se/
Postat av: Helen

Så fin liten gosse....

2010-11-04 @ 21:30:50
Postat av: Mikaela

Hej!

Har läst och kikat in, och följt er då och då. Tror att det är svårt för en som inte varit i samma sits att ens försöka sig på att förstår hur ni känner. hur tomt det måste vara. Men idag när jag såg bilderna på er fina Alvin fick jag mig en väldig tankeställare.... Hur tomt det måste vara för honom att inte ha sin storasyster kvar.... och hur ska det då inte kännas för er som mamma och pappa??

Jag hörde mina egna barn leka på övervåningen och försökte tänka tanken hur den ena skulla klara av att leva vidare utan den andra. vilken fruktansvärd tomhet det måte vara.

Ett nytt litet syskon kan aldrig - som du skriver - på något vis ersätta Lova. Men det kan alldeles säkert fylla upp tomrummet lite. Kanske så mkt att man törs börja andas igen?

Kram till dig!

2010-11-07 @ 20:59:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0