SVAR PÅ FRÅGOR

Svarar på de där frågorna som kommit. Bland annat så undrade en läsare om minnesstenarna. Jag har helt enkelt köpt mina i olika blomsterhandlar, och i en annan butik med inredning i.


Du som förut mailade mig om bilder till ett minnesklipp för ett projekt du skulle göra, du kan kolla genom min blogg och välja bilder från denne isåfall. Men nu gäller ju det här bara dig och inte alla andra läsare men eftersom du frågat så det är helt i sin ordning. Så slipper jag maila en massa, då kan du välja de du gillar och har använding för.


Och sist fick jag en fråga om recept på rådjurssoppan. Jag är egentligen ingen recept människa utan gör allt efter tycke och smak kan man säga, det som är i soppan är egentligen bara, rådjurkött, potatis, morot, och vatten och köttbuljong, salt och kryddpeppar. Kålroten hade jag inte hemma, men man kan väl ha i vilka sopprötter man nu gillar. Köttet kokade jag ju skilt för sig först i nästans 1.5 timme så det fick bli mört. Köttet satt ju fast i benet ännu också så det var lite styckande sedan men inget anmärkningsvärt jobb.


Sen var det ju bara att låta det kallna tills det var dags för att göra resten av soppan.
Dvs skala potatisar och tärna dom och morötter, och koka i vatten och sedan var det ju bara att tillföra köttet, buljongtärningarna, salt och kryddpepparkornen.
Som sagt ser du att det här är bara en enkel soppa egentligen, gillar du korv kan man ha i korv, gillar man kött lagar man köttsoppa. Vill du ha bara rofrukter kanske du kan byta ut köttbuljongen mot en grönsaksbuljong osv. Jag vill inte skriva direkta mängder för det ser man tycker jag, och känner ju när man smakar av. Enda man skall va lite försiktig med är väl saltet, det kan man ju alltid också tillföra efteråt mer sen om man vill ha.


Jag funderar på att lägga in den det bloggsvar igen men förut kom det bara frågor om Lova och hennes död osv så det blev lite jobbigt men alla dessa frågor därför tog jag bort den. Klart att man kan fråga men det mesta står ju faktiskt i bloggen bara man följer den. Men annars är det trevligt att folk ser människan bakom bloggen också, och frågar sådant som ovan tex.




Kommentarer
Postat av: Mona

Tack! Det var inte så avancerat vilket är bra för min del ;)

Ta hand om er!

2010-11-05 @ 11:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0