FAMILJEFOTOGRAFERINGEN

Efter Lova fick sin dom att hon inte skulle överleva så bokade jag snabbt in en tid hos en fotograf för familjefotografering. Här om dagen kom bilderna och jag har ingen scanner så jag försökte fota fotot så ni får se en av bilderna iallafall, av många som togs för vi har en hel hög med råkopior också.


Att genomföra det här, med vetskapen om att det är sista gången för alltid, var en märklig känsla. Fotografen agerade helt proffsigt efter att ha varit upplyst om vad som väntade vår familj. Och det är så skönt att ha dessa bilder idag, även fast vi önskade vi tagit oss till studion innan allt blev som det blev.
Man skall inte ta sitt liv för givet, man skall inte ta någonting för givet. Det har vi fått lära oss många gånger om även om man alltid haft vetskapen, men det händer - ju - bara - andra- bubblan lever vi många i, och det gjorde tyvärr en gång även vi. Men inte idag mer.




Kommentarer
Postat av: änglamamman

Vilket fint kort. Önskar oxå att vi tagit familjebilder. Styrkekramar.

2010-10-24 @ 17:38:26
URL: http://www.nglarfinns.blogspot.com
Postat av: Anna

Fint familjefoto!

2010-10-24 @ 18:10:21
Postat av: lotta

Ni är grymt starka.

Jag tror ni klarar det här.

MVH Lotta, 14

2010-10-24 @ 19:19:27
URL: http://kkonig.blogg.se/
Postat av: Malin

finaste familjen!

2010-10-24 @ 19:25:46
URL: http://halohaa.blogg.se/
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Ni är så fina på bilden!

Och jag kan tänka mig att den bilden betyder massor för er ♥

Kramar

2010-10-24 @ 20:13:07
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Linda

Vilken fin bild på er fina familj! Förstår att ni måste vara glada över att ha dessa bilder på hela familjen!



Vi hade en fotograf här hemma i fredags just för att få bilder där hela familjen är med. När jag dör finns bilderna kvar som ett minne.



Kram!

2010-10-24 @ 20:42:36
URL: http://lindaskriver.blogspot.com
Postat av: Alexandra

Vad skönt att ni har en sån bild!!! Fin :)

2010-10-24 @ 20:53:31
URL: http://whattowear.blogg.se/
Postat av: Jen

Så fint kort!



Min son gick bort, hastigt, plötsligt och oväntat, 4 månader gammal. En månad innan var vi till en fotograf och fotades för tidningen, det blev det enda kortet vi har på hela familjen som den såg ut då; Jag, min sambo och vår son. Hur lyckliga som helst, ovetandes om den framtid vi gick till mötes. En framtid utan Winston i livet, bara i hjärta och minne. Vårt kort på vår familj i helhet (både fysiskt och mentalt) betyder massor för oss.



Med ett barn förlorat har man alltid nära till tårar och att läsa att ni visste vad som väntade när ni fotograferades, det fick mina att rinna i mängder. Jag kan tänka mig att det var en minst sagt märklig känsla. Jag kan också tänka mig vad de korten betyder för er.



Jag känner er inte men följer din blogg och tänker på er och Lova ofta, ofta.



Många varma kramar / Jen

2010-10-24 @ 22:57:12
URL: http://jennirydberg.blogspot.com/
Postat av: camilla

Hej!

En underbar bild!

Jag blir alldeles rörd och tårögd när jag tänker på hur svårt det måste ha varit att försöka se glad ut, så där som man brukar göra på familjefoto. Så starkt av er. Det måste kännas jättebra att ni verkligen tog er kraft att ta detta foto.



Vi kom iväg och tog familjefoto fem månader innan vi fick besked om Tildas sjukdom. Jag är mycket tacksam för dessa foto, men det är så sorgligt att se på dem. De påminner om det som inte blev. Hur allt blev annorlunda. Hur Tilda såg ut då och hur hon ser ut nu, vad sjukdomen har gjort med henne.



Men jag har faktiskt haft i tankarna att göra precis som ni, att ta familjefoto nu igen när Tilda är sjuk.



Kramar Camilla

2010-10-25 @ 11:16:17
Postat av: Mamma till 2 pojkar

En fin godnattsaga..



Tänker på Er!



Bless the bed that I lie on.



The are four corners to my bed,



Four angels round my head,



One to watch, and one to pray,



And two to bear my soul away.



Now I lay me down to sleep,



I pray the Lord my soul to keep.



If I should die before I wake,



I pray the Lord my soul to take.



2010-10-25 @ 17:17:03
URL: http://null
Postat av: Mamma till tio

Bilden va jättefin...du gav mig en tankeställare om att ta ett familjefoto.....nu ska jag beställa tid......Kram /Bettan

2010-10-25 @ 18:21:02
URL: http://www.metrobloggen.se/Mamma1
Postat av: Carina

Tycker din idé var helt fantastisk, man borde göra slag i saken o ta ett själv för man vet aldrig oberoende man har friska barn eller inte så är ett familjefoto guldvärt!!



Styrkekramar

2010-10-25 @ 19:25:20
Postat av: Jessica

vilken härlig familj =) Kram

2010-10-25 @ 19:42:18
Postat av: Anonym

så vackert,vilka fina barn ni har fina syskonen

2010-10-26 @ 20:39:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0