HUSLIGA

Idag har jag varit huslig med en liten hjälpande hand utav min son. Jag brukar inte lägga ut matbilder så där värst ofta men det kan ju förekomma sällsynta fall även i den här bloggen som nu idag.
Till att börjas med åkte en soppkastrull fram och... Vi kokade korvsoppa.




Och stekte det vi kallar plättar på Åland, fast det görs i en stor stekpanna, och inte plättlägg.
För oss är pannkakor det som görs i ugnen. Ugnspannkaka, tjockpannkaka eller vad ni nu vill kalla det.


 

 

Och slutligen bakade vi chokladmuffins med centernougatchoklad i mitten.

 

 

 



Kommentarer
Postat av: Hannas pappa

Får vi komma och äta muffins?

Gissa vad vi åt igår?...korvsoppa/gryta....

Hoppas att en mysig helg väntar på er,

"Massmis med"

Niklas

2010-10-29 @ 14:14:28
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: johanna

ja här uppe i lappland så säger vi också plättar om plättar och småplättar om de som görs i plättlägg och så pannkaka de är sån man gör i ugnen=)

2010-10-29 @ 14:42:20
URL: http://kukensvrede.blogg.se/
Postat av: Beatrice

GUd så gott allt såg ut. Plättar i stekpana & ugnspannkaka med fläsk/bacon i UGNEN

Postat av: Elisabet Roslund

Synd att Malmö ligger så långt ifrån.......annars hade jag kommit in till er och smakat.

Ha det gott och en Trevig helg/Elisabet

2010-10-29 @ 15:58:53
Postat av: Harrieth

Ska tro att det är fler än jag som inspererades av dina bilder?

Här blir det korvsoppa o plättar till middag!

Gjorde en äppelkaka på fm så muffinsarna skippar jag fastän det ser gott ut!

Ha en riktigt trevlig helg!

Kramar till er alla

2010-10-29 @ 16:28:06
Postat av: Isabell

Muffinsen ser riktigt goda ut! Jag brukar ha i en bit vit choklad när jag bakar chokladmuffins :)

2010-10-29 @ 17:39:18
URL: http://issahs.blogg.se/
Postat av: Kia

Pannkaka eller plättar spelar ingen roll.Smeten är ju densamma men oj så gott.Vi brukar ha ärtsoppa med plättar/pannkakor.Grädde och sylt är vanligt men även glass.Det finns många olika varianter men lika gott.Helgkram Kia

2010-10-29 @ 21:01:45
Postat av: Martin The Edge

Ser att du redan stödjer barncancerfonden - beklagar din förlust.



Stöd barncancerfonden



http://edgeman.blogg.se/2010/october/tillsammans-hjalps-vi-at.html



Tack på förhand!

2010-10-29 @ 21:53:33
URL: http://edgeman.blogg.se/
Postat av: Veronica

Vad jag önskar att hon fått vara med...

Styrkekramar!

2010-10-29 @ 22:54:46
Postat av: Carina

Det där såg ju inte så lite mumsigt ut ;)

2010-10-30 @ 09:24:04
Postat av: Luletjej

Här i Luleå heter det med plättar (pannkakor), pannkaka (ungspannkaka) och småplättar (plättar)

2010-11-03 @ 17:13:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0