ROSELLA

Jag ser inte fram emot båtresan på onsdag. Den till Sverige. Sist vi åkte på den båten var vi en hel familj på 4 person.
Jag, min man, Lova och Alvin. Lova mådde ju hemskt dåligt med ville ändå vara med överallt där vi var, den sista resan hon gjorde med båt så spydde hon pga cancern samtidigt hon försökte få i sig lite av smörgåsen och kämpa för att få behålla något.  Men det är inte bara den sista jobbiga resan man minns, man minns också de bättre innan de gav oss dödsdomen, ingen resa har ju varit rolig men de har funnits de som var bra, det har det. Inte att förneka. De där Lova kunde leka i bollhavet, köra runt på Bobbycar. Ville äta i buffén och shoppa godis till överflöd i taxfreen.
Kanske spela bort några mynt med pappa i spelautomaten. Gå på VilleVikings rundan. Eller sitta och lyssna på dansbandet i baren och titta på om någon dansade, sådant gillade Lova.
Nu skall vi åka utan henne på samma båt för första gången. Minnena av henne finns fastetsade i den lilla båten också. Som på så många andra ställen som i badhuset, olika speciella ställen i Mariehamn. Jag har ännu inte klarat av att gå med Alvin till Lilla Holmen och även torget med dess lekplats undviker jag då Lova älskade dessa platser. Jag fixar inte att gå dit också, ännu.





Vår söthöna och kämpe.

Kommentarer
Postat av: gertie

Det är många platser som vi kan förknippa med våra flickor. Som det är jobbigt att återvända till. Dessutom är det hemskt att ni ska på ännu en begravning. Jag tänker på er, det är mycket för dig och din familj de närmaste dagarna. Kramar

2010-10-11 @ 08:41:59
URL: http://kittyhansens.blogg.se/
Postat av: Anna

Kram o ni finns i mina tankar!

2010-10-11 @ 09:23:39
Postat av: Johanna

Vad fint att du ändå trots det svåra kan minnas de fina stunder och det som Lova tyckte om med båtresan. Hoppas du uppleva de fina minnena igen i samband med båtresan. Kram

2010-10-11 @ 10:11:22
URL: http://livetihusmedbarn.blogg.se/
Postat av: Kia

Många ställen undviker man in i det sista.Det finns vissa hotell vi aldrig mer ska ta in på,att åka till Liseberg finns inte ens i min värld.Kanske om dagen kommer om man begåvas med ev barnbarn.Det är så många känslostormar i allt vi ska göra och hur vi orkar ta oss igenom olika situationer.Ha en fin dag på Åland.Kram Kia

2010-10-11 @ 11:24:55
Postat av: Lina

Tänker på er och lilla Lova! Kramar

2010-10-11 @ 12:13:53
URL: http://www.allagodatingr3.blogspot.com/
Postat av: Hannas pappa

Begravningen...Bara det inte blir FÖR starkt A-M...

Som sagt - vi är många som kommer att ha er (särskilt dig)i våra tankar och eftersom du vet vilken dag det är även för oss kanske den "mentala transcendensen" (eller vad det nu må heta!?!) kan bli extra påtaglig, extra stark denna dag.

I vilket fall...MASSMIS MED!

Niklas

2010-10-11 @ 13:14:00
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Kajsa

Du är så stark som kan tänka på dina minnen även om de smärtar. Allt som varit med Lova kan ingen ta ifrån er. Skapa nya minnen nu med Alvin o ta en dag i sänder! Kram!

2010-10-11 @ 13:43:14
Postat av: Anki

Vissa skall verkligen orka med mycket! Kan inte förstå hur du kan vara så drabbad. Stor KRAM till er, ni finns i mina tankar.

2010-10-11 @ 16:36:22
Postat av: Carina

<3 kram och hoppas allt går bra även om det är tungt!

2010-10-11 @ 17:26:13
Postat av: Linda

Vackra, vackra barn! Ramlade in här på din blogg av en händelse och blev så påverkad av er starka berättelse. Kände bara att jag var tvungen att lämna ett litet avtryck. Lycka till! Stor kram!

2010-10-11 @ 23:41:29
URL: http://lillaskutt.blogspot.com
Postat av: yvonne

kram

2010-10-12 @ 08:17:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0