DE FÅR SITTA DÄR

Lova hade som många barn en faschination för klistermärken och sådant. Innan hon fick ett album att limma in dom i kunde vissa av dessa hamna lite varstans. Nu är jag glad att de finns lite varstans även om de för andra inte är så vackert, alla vill ha sina perfekta hem, vita vackra skinande hem, som tagna ur inredningstidningar och tvprogram.
Dammfritt, vita ytor, antik och romantik.
Här bor vi i vårt gamla renoveringstorp. Med märken Lova gjort och vi vill aldrig mer ta bort dom. Fast man innan hon blev sjuk kunde fundera över lösningar att få bort diverse ting med, idag är det inget bekymmer mer, idag vill man att de sitter där fast för evig tid.


Minnen och känslor. Att ett pennstreck och klistermärken på en tapet kan betyda så mycket idag.




Kommentarer
Postat av: Maria

Vad härligt att se att någon mer tänker likadant, jag har kvar klistermärken, sådana där som man sätter på fönster, i barnens forna rum, nu mitt. Det är påsk-märken, kycklingar, ägg etc...men jag har inte heller hjärta att ta ner dem, de får sitta år ut och år in. Trots att resten av rummet är i shabby chic stil...Jag vill kunna titta på dem, och tänka på Anthony...Ska fota mina senare också...

Idag har jag en sådan där dag där det känns som om man ska gå åt, en sådan där dag som man undrar om man ska kunna ta sig igenom....Det är idag 6 månader sen A lämnade oss i denna obeskrivliga sorg...Fy fasen säger jag bara...

Kram



2010-09-04 @ 16:55:42
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: Niklas, Hannas pappa

Innan jag hade kommit till slutet av ditt inlägg hade jag precis dina sista ord i åtanke! Men det är ju så det är: Något bestående som våra barn verkligen har skapat för egen hand! Kommer aldrig att kunna tas bort...någonsin...

Hoppas att ni får en bra kväll Anna-Maria,

"massmis med"

Niklas

2010-09-04 @ 17:42:51
URL: http://hannagull.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0