RÖRIGT ÖVERALLT

Det stämmer nog, att hur man bor speglar ens inre och jag har kaos både runtom mig och i mitt inre. Jag hittar aldrig den sanna gamla motivationen till att göra något, jag kommer aldrig längre än till tanken. " Jag borde ". Det enda jag gör är det nödvändisate, diskar, tvättar, handlar lite och underhåller sonen när han kräver det. Ofta nöjer han sig med Långben på DVD eller lite Madagaskar Kart på wii. Och om 1 vecka är det småbarnsim som har sin början. De två första gångerna är på prov för alla. Ja nog är det ju ett prov också för mig, för överallt där i det badhuset har Lovas små fötter sprungit, hennes rumpa åkt kana på rutchen, det har hoppats från kanten, det har stojats i duschen och mysts i bastun.
Lovas spår finns överallt. Jag hoppas jag slipper träffa på en massa nyfikna föräldrar som vet om vår historia. Jag orkar faktiskt inte med det.

Kommentarer
Postat av: Kia

Vi är så lika vi alla änglabarnsföräldrar.Ibland struntar man i mycket,som nu sitter jag vid datorn när jag skulle behöva städa badrum och stryka en jätte hög med kläder....men,men det är ju oväsentligt när det görs nuförtiden...Kelar och gosar hellre med kattungen som bara river upp ett sår på sin rygg,han tyvärr har orsakat själv.När jag gråter kommer han springande och ska trösta....underbart,då är det lättare att skratta.Ta hand om er.Kram Kia

2010-09-02 @ 13:23:12
Postat av: Maria

Jag förstår dig Anna- Maria...folk vill väl, vissa frågar "Hur mår du?" och det känns ju sådär kul att jämt svara, "jag mår skit", eller "det går upp och ner"..Men det är ju så det är...Igår mötte jag en mamma från mitt jobb..Hon ville såklart visa sitt "medlidande" men jag var tvungen att säga att jag inte orkade prata om det som hänt....Och det godtog hon förstås. Ibland känns det också som att om man svarar "jag mår inte så bra" så kan folk ha svårt att förstå att det har med Anthony att göra, det var ju ett tag sen nu tycks de tycka...Förstår inte hur man INTE kan koppla ihop det...Vi kommer ju mer eller mindre "dåligt" hela våra liv...



Har också tänkt på det många ggr som du skrev på min blogg, att det är synd att vi bort så långt ifrån varandra "allihop" :(



Tack för din fina blogg Anna-Maria, och tack för att du följer min....

Kram....

2010-09-02 @ 18:57:24
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0