TÖMD PÅ BLOD

Varit till hälsorådgivningen idag. Det första jag mötte var en bekant som sa varken bu eller bä men hälsade nog, tur att jag precis skulle gå in så jag slapp börja nåt mer djupgående samtal och att Alvin var med och drog och ville in till leksakerna som finns där.
Där vägdes det och det togs blodtryck och HB och blodprover och allt möjligt. Högst antagligen får jag inte dö ännu heller.( Ironi ) De vanliga värdena visade för okej till det åtminstone.
Alvin gjorde stora ögon då de tog blodtrycket, jag vet att han kom ihåg när de så ofta gjorde det på Lova.


Hur mår du frågade sköterskan. Jo, det är upp och ner sa jag. Blir för det tungt säger du till så fixar vi samtalskontakt.
Jo det är ju liksom tungt, antagligen kommer det att dala hit och dit dag ut och dag in och vecka ut och vecka in som redan blivit till månander som blir till halvår som blir till år osv. Jo jag vet, men jag vill inte. På onsdag skall jag träffa en annan läkare för en annan kontroll. Nu blir det mycket läkare känns det som för det skall ringas för ytterligare kontroll ännu också till sjukhuset dessutom. Men ni behöver inte fundera och oroa er, jag lär inte rakna ännu vad jag vet. Först skall vi ha försöka ha lite " roligt ". Ytterligare en " fest " eller något i den stilen.

Men nu skall jag ta mig i kragen, laga pommes och rostbiff med persiljekryddsmör. På återseénde under kvällen antar jag. Och hoppas jag inte skrämt upp någon men det är inte så illa som det låter. Bara med psyket, själen och hjärtat.




Blodtryck 120/68.
HB 122.
Inte så illa ändå nej jag vet. Och ett stort " plåster " fck jag.
Blodprovssvaren dröjer nog ett tag.

Kommentarer
Postat av: Maria

Härlig bild med lilla kotten i bakgrunden...

Det går upp och ner, jadu, undrar hur många ggr jag sagt den meningen....

Kram på dig...

2010-09-06 @ 19:34:45
URL: http://anglamammaforever.blogg.se/
Postat av: Hannas pappa

Samma här...(som Maria)

Psyket ja...när vi får balans på dem får vi ha en gemensam fest...

"Massmis med"

Niklas

2010-09-06 @ 20:31:56
URL: http://hannagull.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0