GRAVBESÖK

Jag och maken var till Lovas grav ikväll, vi hade med oss lite tidigt påskpynt, björkris med små söta fjädrar i, inte för stora fjädrar och inte för många eller granna, fjädrarna satt fast i tunna pinnar redan vid köpet och var svagt ljusgröna, rosa, gula och vita, och hade också dekorationsstenar längs med pinnen.
Väldigt söta alltså, det var Godby blommor som reade ut dessa inför sin flytt till 60% så jag tänkte genast på Lova då jag såg dem, för jag var på jakt efter något till hennes grav och till påsken. Dessa blev fina ihop med björkriset. En liten rosa fjäril i tyg fästes i ett av björkrisets grenar. Liksom 3 ljust rosa tygblommor följde med in i buketten. Och det blev ganska komplett påskbukett utan att bli för mycket eller för lite av någonting. Dessvärre tog jag ej med kameran ikväll men det kanske hinns med innan jag åker till BB.
Lilla fina Lova, vi saknar dig.




Fina Lova, kortisonrund men glad, med sin avskydda PAC, hon avskydde verkligen att bli stucken där av förståeilga skäl, trots Emlan eller sedan att ta bort nålen igen eller byta nål. Även sköterskornas färdighet och kunskap spelade stor roll in, och jag läste faktiskt också att även fast man bedövat med salvan kan en mindre duktig "nålsättare" få det att göra ont medans en med mer erfarenhet får det att gå smärtfritt och snabbt. Vi träffade nog bägge delarna under Lovas sjukdomstid. Jag hoppas jag aldrig mer behöver uppleva att ens barn utsätts för dessa behandlingar.

Kommentarer
Postat av: Kia

PAC,skit säger jag,inget fungerade i Simons fall.Dom fick sticka ändå i fingrar och armar.Han var ju lite äldre så det gick bra.Men när en sköterska inte kunde sticka efter många försök så stoppade jag det hela och då svarade kärringen mej att jag gör bara mitt jobb!!!!Skulle du pina något av dina barn så här frågade jag....Obs!Hon hade 4 barn.Hon fick aldrig komma i närheten av Simon mer. Hon fick fler anmärkningar på sig.Det kändes ändå bra att kunna slippa henne.Men det var ju inte så här vi skulle få uppleva sjukvården.Må så gott du kan inför snittet.Igår sprang Simons skola "Simonloppet" och fick in massor av pengar.Nu startar vi ihop med skolan en minnesfond som ska användas till uppmuntran,Almers hus och bl.a lekterapin på barnmedicin där vi var mycket.Kram Kia

2011-04-16 @ 23:45:42
Postat av: Veronica

En trött liten tjej.

Finaste Lova varför ? :(

2011-04-17 @ 08:54:31
Postat av: Hannas pappa

Felstick ja...Åtskilliga gånger hände detta Hanna. Vid flertalet tillfällen stack de dessutom utanför den "lilla kopp" som inopererad i...hjärnan...Hon skrek. Fy f-n vilka minnen...

Massmis med

Niklas

2011-04-17 @ 11:37:25
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Viktkamp

Låter som ett fint påskpynt Lova fått =)

2011-04-17 @ 12:01:57
URL: http://viktkamp.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0