SJUNKANDE STENAR

Idag så skrev tidningen om Jomala kyrkogårds bekymmer efter vintern som varit och all snö. Hur många nyare gravar sjunker och stenarna nästans ramlar omkull. En av stenarna är mina föräldrars, den lutar sannerligen en hel del, fast den ändå redan stått på plats i 5 år.
Nu är jag samtidigt glad åt att vi verkligen väntat med att beställa Lovas sten. För hur sorgligt träkorset än må vara är det ännu sorgligare om stenen sjunker med värsta slagsidan in mot graven t.ex. Och så måste allt torka upp innan någon eventuell gårdskarl hjälper till och lyfter och fixar dem raka igen.
Det är just det jag menade förut när jag nämnde att vi ville att graven skulle "lägga sig" hos Lova innan hon får sin sten. Och ändå kan man ha otur som synes av mina föräldrars sten som också hör till denna skara. Även vår egen gräsmatta är ganska nedsjunken på något ställe ser man nu när snön börjar försvinna. Och det är vattenmassor som flyter i groparna. Inte direkt trevligt. Vinter i all ära men den för inte bara trevligheter med sig.



Det var lite dålig retuschering i tidningen av namnen på stenarna tyckte jag så jag drog över en gång extra. Men man ser hur det lutar och har sig rejält på vissa av gravarna. Mina föräldrars hamnade t.om på första sidan. Tur att jag inte är så lättchockad längre.

Kommentarer
Postat av: Hannas pappa

Många och starka krafter som människan inte kan styra över....

Massmis med

Niklas

2011-04-11 @ 12:39:22
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: ylva

SV: Hoppas det går över tills liten har tänkt sig att titta ut bara! Just nu ligger sambon med magsjuka och jag är dunderförkyld :/

2011-04-11 @ 15:04:06
URL: http://mammaylvis.blogg.se/
Postat av: Skärgårdsflickan

Naturenskrafter har ingen lag! Min morfars sten kom också först sent på plats för han gick bort på vintern.

2011-04-12 @ 07:39:37
URL: http://skaribon.blogg.se/
Postat av: E R I C A

Det är min morfars som det är ett hål under, inte den som lutar, utan den som står rak, men ett hål under.



min älskade morfar. <3



6 år sedan, jag saknar dig. :(

2011-04-15 @ 22:03:47
URL: http://ericasphotos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0