OUPPLEVD UPPLEVELSE

Idag är det skolavlsutning i Lovas skola. Lova skulle ha slutat första klass idag. Hon skulle ha fått haft sin första skolavslutning idag. Jag tror hon skulle haft en somrig klänning, och sandaler, långt ljust hår som fått fladdra löst.
Kanske skulle någon tand ha saknats och ett plåster suttit på knä. Ögonen skulle ha glittrat av spänning och förväntan och så skulle hon ha fått sjunga sin första Den blomstertid nu kommer. Ha haft med sig blommor till fröken. Istället ligger hon i en grav eller om hon kanske verkligen är någon annanstans? Men det är ju här hon borde ha fått vara, och vara storasyster såklart. Idag har jag redan hunnit tänka på henne många gånger. Det hade ju varit en speciell dag, att få sluta ettan och inte längre höra till de minsta i skolan. I höst skulle vi ha haft en andra klassist.

Vi saknar dig idag med gumman, hoppas du tyckte om blomman du fick igår.




Kommentarer
Postat av: Carin

Jag kommer att sjunga "Den blomstertid nu kommer" för Lova idag. Jag och min älskade dotter Louise ska begrava hennes mormor, min Mor. Alla tankar finns hos henne och även hos dej Anna-Maria. Du skriver så fint och tänkvärt.....

2011-06-08 @ 09:49:57
Postat av: Kia

Vet hur du känner Anna-Maria.Vår Simon skulle sluta 9:an nu på tisdag 14/6,hans klasskamrater är just nu på en skolresa i Stockholm,suck.Det kommer alltid finnas datum och olika stuationer som gör oss extra känslosamma.Vi får tro och hoppas att dom är tillsammans våra änglar.Simon ville ju ha en lillasyster och nu har han flera i änglahimlen.Hanna,Moa,Kitty och Lova är några av dessa små systrar som han beskyddar.Ha det bra,kram Kia

2011-06-08 @ 11:45:45
Postat av: Anna

Åh jag får tårar i ögonen,du skrivet så fint att kan se Lova framför mig,hon hade alltid så fina kläder på alla bilder,så söt som en prinsessa!

Stolt syster i himlen som får hålla en vakande hand över sina småsyskon,fina Lykke och Alvin!

Önskar er alla en fin dag,kram

Anna

2011-06-08 @ 15:19:13
Postat av: änglamamman

Styrkekramar.

2011-06-08 @ 20:41:45
URL: http://www.nglarfinns.blogspot.com
Postat av: kärlek och trots

Så fint skrivet ;`(



Lova borde verkligen fått uppleva exakt det du skrev om! Det finns ingen rättvisa när barn skall behöva lida och dö, det är så fel som något kan bli! Varma kramar!

2011-06-08 @ 20:55:47
URL: http://lillavild.blogspot.com
Postat av: Anki Paulsson

Så fint skrivet. Blir berörd av din text. Är helt säker på att Lova firar sin examen där hon befinner sig nu. Vilken söt och somrig klänning hon hade på fotot. Vill passa på att gratta till nyjomlingen i familjen oxå.

2011-06-08 @ 21:57:38
URL: http://www.hampusmamma.bloggplatsen.se
Postat av: Petra

Ja, du skriver så fint och så starkt Anna-Maria. Din text lämnar nog ingen oberörd. Hoppas ni får en fin sommar!

2011-06-08 @ 22:16:15
Postat av: Kristin

Jag tror att hon var med på skolavslutningen, på nått vis!

2011-06-09 @ 19:27:59
URL: http://winnertaco.blogspot.com/
Postat av: Sus

Det är oundvikligt att bli berörd av detta inlägg. En stor påminnelse om att ta vara på och uppskatta allt vad man har. Styrkekram!

2011-06-11 @ 10:39:41
Postat av: 3 barns mamma

Skänker mina varmaste tankar till dig o din familj



Fina Lova är närvarande även om ni inte känner det fysiskt

2011-06-14 @ 22:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0