24 TIMMAR

Undrar vad man skulle göra om någon sa, "Du skall få 24 timmar tillsammans med ditt Änglabarn, allt kommer att vara precis som det skulle varit (dvs utan några sjukdomar och eländen), använd tiden väl".
Vad skulle man göra, och hur skulle man reagera när tiden närmade sig sitt slut "än en gång"? Klart man skulle vilja ta chansen och tillfället, men smärtan som kommer efteråt är ju inte alls rolig.
Ibland brukar jag tänka på sånt här om kvällarna. OM man fick 24 timmar med den man mist, hur skulle man utnyttja timmarna på bästa sätt, för att få det roligaste och finaste dygnet någonsin? Hur skulle man orka med ännu ett "farväl".
Blir lite A.I (filmen) nostalgisk nu där robotpojken fick ett sådant dygn med sin mamma där vid filmens slut.




Tänk om man kunde få ett dygn med dig Lova, ett friskt dygn, Alla möjliga små och stora tankar får plats inom en.




Kommentarer
Postat av: Johanna

ja, de flesta skulle nog ta 24 timmar med sin kära anhöriga som gått över. Men som du säger, vad skulle man göra och hur ont skulle inte avskedet göra?...

Jag är övertygad om att man ses igen..på andra sidan och att under tiden är de med oss i allra högsta grad. Bara lite svåra att se och känna för oss här på jorden. men ändå där!

Postat av: Kia

Ännu ett avsked vete sjutton om man skulle klara av.Det värsta är ju att man skulle veta att 24 tim tar slut.Nej,jag skulle aldrig klara det.Kram Kia

2011-03-17 @ 17:14:29
Postat av: Toja

Jag hade en dröm nån tid efter, att brorsan kom hem till mig, jag önskar att alla sörjande fick ha samma typ av dröm :) den motsvarade många timmar och gav ett avsked som kändes mer rätt än det riktiga. Än idag ler jag bara vid tanken :) Önskar dig A-M en likadan dröm med Lova!!

2011-03-17 @ 17:57:02
Postat av: Veronica

Älskade ungen,

finaste Lova!!!

Varför?-skitcancermonster :( :( :(

Hon e så vacker på bilden,hade alltid glimten i ögat-visst!

2011-03-17 @ 19:24:44
Postat av: Lena i Lyckebo

Min lillebror kom till mig en natt, ca ett år efter han dog i cancer. Dom finaste och mest tröstande ord sa han. "Lena, jag har aldrig varit så lycklig som nu. Du ska inte vara rädd för att dö". Jag var vaken när detta inträffade och det var mycket gripande. Efter detta så finns ett lugn i mig för våra saknade är lyckliga "andra sidan".

Kram<33

2011-03-17 @ 22:49:25
URL: http://fridatowe.bloggspace.se
Postat av: Josefin

Oj, vilken tanke. Hade jag fått erbjudandet att kunna få träffa de jag mist skulle jag nog bara hålla om dom - länge. De som lämnat livet alltför tidigt som jag känner har jag inte kunnat ta farväl till. Men sen.. Tiden går ju och hur känner man efteråt? När min vän dog, 25 år gammal/ung i en bilolycka är jag så säker på att hon besökte mig på halvårsdagen. Det spelades då en låt på radion dagen innan och jag tänkte då "detta är ju hennes favoritlåt". Kollade därefter på datumet och sa högt "men klart jag minns! Ska tänka på dig extra imorgon". Dagen efter stod jag och lagade mat och då kom samma låt IGEN. Det slog mig då att jag "glömt" att det gått ett halvår. Lite glömsk och hade mkt på jobbet. Det jag känner är helt klart att det var hon. Låten var nämligen FF med Kent. Spelas aldrig i radio. Vad vill jag säga med detta? Jo.. Ett dygn med den man mist kan nog ge mycket men sen.. Hur skönt det än vore att fp höra skratt och röst igen så blir det ett avsked. Gör ont att tänka på samtidigt som tanken värmer. Oh att få höra min väns skratt :-(

2011-03-18 @ 06:51:02
URL: http://intelitenbarastor.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0