TATUERINGAR

Det var en läsare som frågade om jag kunde berätta något om mina tatueringar. Nu har jag ju gjort det för några evigheter sedan. Någon gång förra året.
De som betyder mest är barnens namn och den som Lova har ritat. De andra är bara sådana jag gjort för att jag tyckt om dom och de allra tidigaste är från tonåren, då man var 18-19. De betyder kanske inte så mycket idag men har ju blivit en del av mig. Så egentligen finns det inte så mycket att berätta och den som verkligen ligger mig närmaste hjärtat är Lovas blomma, den är unik. Totalt. Och saknar svarta konturer också, den är gjort så den skall se ut som Lova har ritat den direkt på benet med krita fast det var bara tatueraren som var duktig och gjorde den så snarlik han bara förmådde. Nåja, nedan är lite bilder som redan någon sett, andra kanske inte.




Nacktatueringen, med körsbär.


http://www.familjeliv.se/hem/quiet_thoughts/gallery/php3fraih.png


Mina nautical stars vid nyckelbenen.
(Gammal sjömanstatuering typ.)
(Och jag var rödhårig ännu här och totalt ovetandes om att Lova skulle bli ett änglabarn)





Lovas blomma, fram på smalbenet. Blomman var bland de sista hon ritade då hon ännu kunde rita.
Någonstans i bloggen finns orginalbilden också.



Kommentarer
Postat av: therese

Lovas blomma är en av de mest lyckade tatueringar jag har sett! Jag har inga tatueringar alls, jag är sån som ångrar mig jämt och ständigt så det är lixom ingen idé. Skulle jag göra en tatuering så skulle det vara en som Lovas blomma. Ingen annan har en sådan och den betyder så oerhört mycket! Himla fin och välgjord är den oxå. I love it!!

2011-03-05 @ 08:03:33
URL: http://lillavild.blogspot.com
Postat av: sandra

okej då förstår jag, bra att man kan få hjälp när man behöver och sen så slipper du ju oroa dig när du vet att du kommer få snitt :) då kan man ju lättare slappna av :)



förut hade du en sak på höger sida man kunde gissa pojke/tjej har du gått ut med vad du väntar en?

2011-03-05 @ 08:36:26
URL: http://sandraleinonen.bloggplatsen.se
Postat av: Cilla Evelinas mamma

Hej Jätte fina tatueringar och speciellt Lovas blomma. Själv har jag Evelinas namnteckning som hon skrivit på insidan av underarmen och ska även göra något som hon har ritat när jag hittar vad det ska vara. Hennes bror och pappa har hennes fina porträtt på bröstet och systern hennes namn på underarmen. En tatuering är ännu ett fint minne att bära med sig resten av ens liv tills vi alla möts igen. Ta hand om er och lycka till med bebisen.

2011-03-05 @ 09:54:37
URL: http://www.prinsessanevelina.blogspot.com
Postat av: Moa

Jag kommenterade väl på den bilden för något år sedan, men du har jättefina tatueringar! Blomman känns verkligen som en riktig Lova-tatuering, just för att det ser ut som att hon själv målat dit den på benet. Det är precis de där kritstrecken. Tatueraren har verkligen gjort ett bra jobb! Kram

2011-03-05 @ 14:46:06
URL: http://legobit.bilddagboken.se
Postat av: Linda W

Vilken fantastiskt duktig tatuerare du fått tag på! Det ser verkligen ut som hen har målat med krita på ditt ben. och får hålla med de andra, det är den finaste tatueringen då den har starkaste budskapet

2011-03-05 @ 17:05:04
URL: http://blogg.volatile.se
Postat av: Ulrika

Blomman är nog den finaste/coolaste tatuering jag sett! Tror att Lova är stolt i sin himmel :) Så personlig och egen, jättefint gjort av tatueraren också.

2011-03-07 @ 13:39:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0