ALVIN TÄNKER

Alvin, fina lilla gubben. Han tänker stort, han tänker och vet sådant andra barn inte just tänker på när de bara är 4 år gamla. Oftast inte i vanliga fall.
När vi myste och pratade och jag sa att jag tycker om honom jättemycket och vad skulle jag göra utan dig som är så fin.
På den frågan brukade Lova ibland svara "Ingenting", då innan vetskapen för någon av oss om att jag/vi en dag verkligen skulle bli utan henne.
Alvin svarade att jag skulle nog sakna honom och få klappa en tavla. (Foto menar han nog). Sedan la han till, "Jag tänker dö när jag blir en gammal gubbe".
Annars pratar Alvin inte om döden och frågar inte om döden, han vet att man dör om man blir svårt sjuk och inte kan bli frisk fast doktorn försökt, ibland händer sådant, eller i olyckor, men oftast när man är gammal.
För Alvin är man gammal när man blir som ett russin sa han. (Han tänker nog sig ganska skrynkliga/rynkiga gamla människor).


Snälla snälla den som bestämmer över ödet, låt det bli så. Låt Alvin få bli en gammal rar russingubbe som får uppleva livet fullt ut, få vara barn, tonåring, bli vuxen, kanske få egen familj, barnbarn osv.
Låt också Lykke få uppleva allt det.
19 maj idag, den 22 maj närmar sig. En dag som ännu är den som verkligen för alltid förändrade en barnfamiljs liv.




Liten stor kille med kloka underfundiga tankar.


Kommentarer
Postat av: Kia

Dessa älskade ungar,tänk vad som rör sig i dessa unga små hjärnor.Tänker på Sara och dom vässade pennorna som hon ska ta med till himlen.....Klart att Alvin ska bli en "russingubbe" och Lykke en liten "russingumma"Vilka fina foton du har i headern på dina 3 små älsklingar.Ha en fin dag på Åland.Kram Kia

2011-05-19 @ 14:50:08
Postat av: Bitte

Vilken härlig unge! <3 Han tänker så fint. William frågade mig en dag varför man kommer till paradiset. Vi har läst en bok för ett tag sedan, som handlade om döden: Farmor och paradiset. Efter det har jag refererat till paradiset. Jag sa att det säkert finns alla bra saker där och alltid godis, men det trodde han inte på, inte det sistnämnda. ;)

I boken säger man att himlen/paradiset är ett ställe där fåglar alltid sjunger. Jag tycker det är så fint sagt. Jag hoppas att tiden ska läka en del av såren och saknaden efter Lova. Hon går aldrig att ersätta. <3

2011-05-19 @ 15:02:51
URL: http://bloggen.fi/paradox
Postat av: Hannas pappa

Vi kan nog förvänta oss lite andra funderingar och tankegångar än vad som är "normalt" (vad nu det innebär??)...

22 maj...

Massmis med

Niklas

2011-05-19 @ 17:34:52
URL: http://hannagull.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0