LOVAS DAG

Lovas dag närmar sig, 1 årsdagen då hon dog. För ett bra tag sedan så startade jag ett evenemang på Facebook.
Tänd gärna ett ljus för Lova den 22 maj till hennes minne. Här kan man visa att man deltar.
Förövrigt så har jag inte velat känna efter vad jag känner just nu. 1 år? Vad har man gjort under ett år utan sitt älskade barn hos sig. Med vetskapen om att de följande åren kommer att bli ungefär likadana.
3 barn men bara 2 hos mig. Lycklig för de barn jag har, olycklig för vad som hänt, men likväl kämpar vi på ändå, för att vi måste.
Vänner som har 3 barn får mig att undra hur det känns att ha 3 barn i huset. Jag vet bara om hur det är att ha 2...det är så fel när man fött 3 barn och lärt känna dem, kramat dem, älskat dem, uppfostrat dem...Ja allt sådant som en förälder gör. Jag brukar säga att händer något barnen nu igen, jag kommer nog att bli tokig då. Ja så känns det... Blixten slår aldrig ner på samma ställe 2 gånger sägs det, men vem vet. Man tar ju ingenting för givet.




Kommentarer
Postat av: Hannas pappa

Exakt samma diskussioner förs i den röda villan i utkanten av Halmstad. Av förklarliga och uppenbara skäl...

Massmis med

Niklas

2011-05-17 @ 17:24:00
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Katja

Har inte sett förrän idag att Lova och Alvin fått en lillasyster. Stort grattis till er vackra Lykke!



Var med förra året och tände ett ljus för Lova och naturligtvis är jag med i år igen. Vackra lilla Lova som nu är dubbel storasyster där uppe bland molnen. Tror hon ler...

2011-05-17 @ 20:49:03
URL: http://utlandsmamman.blogg.se/
Postat av: Helena

Hej. Vi miste vår fina flicka den 7 april. Efter drygt 2 års kämpande så tog cancern över. Vi har en storebror på snart 7 år som pratar mycket om att många som vi känner är 3 eller 2 syskon och han är bara en som han uttryckte sig. Är så vidrigt att man ska behöva gå igenom detta och för syskonen som känner sig så ensam. Följer dig blogg dagligen och den "hjälper" mig i min sorg. Tänder ett ljus för både Ellen och Lova den 22!

2011-05-17 @ 21:30:08
Postat av: Veronica i Stöde

Snart ett år sen Lova fick sina änglavingar....

Minns fortf. smärtan när jag gick in på bloggen o läste..fy fan va ont det gjorde i mitt hjärta!

Minns detaljer av det du skrev...ploppet när nappen for ur hennes mun ..vet ej varför men just det har etsat sig fast i mitt minne...Självklart ska här hemma tändas ljus för kämpen Lova! Många kramar till dig Anna Maria o din familj från mig <3

2011-05-17 @ 23:24:50
Postat av: Kia

Tänder naturligtvis ett extra ljus hos Simon för Lova.Sätter även en blomma,för det var ju det våra barn var,vackra blommor.Ha en fin dag på Åland.Kram Kia

2011-05-18 @ 07:28:00
Postat av: Anna

Kommer att tända ett ljus till Lovas minne.

Kram!

2011-05-18 @ 07:40:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0