VARFÖR "MÅSTEN"

Jag brukar inte alltid bry mig om en massa "måsten" och "borde", men det är ändå en aningens förargligt då de alltid hänger efter en. När man fått en sak avklarad så vet man att det alltid finns något mer.
Jag tänker främst på sådant som rör hus och hem. Men bara det viktigaste är gjort är man ju nöjd, disken diskad, tvätten tvättad, dammsuget osv. Fast de senaste dagarna har jag varit kreativ vid spisen, lagat safter och den där sirapen och igår innan läggdags så kokade jag rabarberkräm som Alvin gladde sig åt vid frukost imorse.
Ett måste jag verkligen skall ta tag i nu är då de fått stenarna raka vid begravningsplatsen i Jomala som jag bloggade om tidigare i våras, är att föra blommor till mina föräldrars grav. Och sedan skall vi som sagt ringa prästen snart, det nalkas förhoppningsvis dop för Lykke i sommar. Och det om något klingar mycket trevligare än begravningen vi var med om förra sommaren.






Lykke, som kom som en skänk från ovan då det var som tyngst för oss, mamma, pappa och Alvin. En sann glädjespridare som Alvin är jättestolt över att vara storebror till.

Kommentarer
Postat av: Hannas pappa

Lykke och Alva: Lycka och Soluppgång. Så målande och fantastiskt! Undrar om de förstår sin ohyggligt, enorma betydelse...!?!

Måsten? Finns sådana?

En tanke på Hanna imorgon...hennes nionde födelsedag...

Massmis med

Niklas

2011-05-31 @ 17:22:48
URL: http://hannagull.wordpress.com
Postat av: Carin

Även om jag inte känner dej Anna-Maria och din familj, så gläds jag oerhört med er, att saker kan vändas till något positivt oxå, genom lilla Lykke. Så söt är hon, det lilla sockersnöret. Carin

2011-05-31 @ 18:17:54
Postat av: fridda

Jag e så glad över er lilla Lycke..en sann glädjespridare mitt er nattsvarta sorg.Nu är sorgen kanske lättare att bära.Lycka till er alla...

Postat av: Lillan

Hej

Jag gläds med er, vilka underbara barn ni har.

Kram från en farmor och snart mormor på Gotland

2011-05-31 @ 21:18:10
Postat av: marija

Vilka söta och härliga barn ni har!Värkliga glädjespridare för oss med!Du är så duktig med allt.Kram

2011-06-01 @ 05:36:29
Postat av: susanne

Ibland är måste något ont och ibland något gott. Underbara barn ni har och du strunta i allför många måste och bara njut. Den här tiden kommer aldrig tillbaka men alla måste finns kvar.

Njut dagen min vän

kramar Susanne

2011-06-01 @ 09:43:38
URL: http://margitohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0