TVÅ AV MINA ÄNGLAR

Min förstfödda dotter Lova och min mamma. Dotterdotter och mormor. Här är Lova nästans i samma ålder som Lykke snart är i, kanske litet litet äldre men inte mycket mer än en 8 månader ungefär. Jag har egentligen inte så många foton på dem tillsammans så de få man har är också de flesta innan digital och systemkamerans tid, innan de slog igenom och som idag nästans kastas efter en.


Året var alltså 2004 när jag tog det här fotot. 2 år senare dog min mamma, 6 år senare dog min fina dotter. Varför?! Ingen sorg är den andra lik av dessa två. Samtidigt som jag lättare accepterar min mammas död så ifrågasätter jag varför fick inte hon vara här om den där dumma cancerjäveln tog min dotter. Jag skulle också behövt ha en mamma att ty mig till och fått tröst och stöd av i allt elände ibland. Varför kunde "Den" inte bara nöja sig med pappa OCH mamma? Nej nej utan också ta bland det mest älskansvärda jag någonsin fått och haft, ifrån mig.
Och mina två andra små skulle absolut velat ha sin mormor här. Men en sak är kanske bra i allt det tunga får man tänka, kanske kanske de är tillsammans där "Någonstans" och Lova är inte ensam, den tanken tröstar lite.






Kommentarer
Postat av: Kia (ängeln Simons mamma)

Suck säger jag,det verkar som om vi som har förlorat det bästa vi hade....våra barn....oftast har mer skit i bagaget.Min pappa blev svårt sjuk efter Simons bortgång och senare även min mamma.Simons farmor gick bort förra året och min mans farmor gick bort samma år som Simon.Att äldre människor lämnar jordelivet är ju naturens gång....men inte våra BARN!!!Vet hur du tänker.Kram Kia

2011-11-19 @ 11:22:52
Postat av: Veronica

Livet har nog drabbat er hårt. Blir så ledsen.



Har inte sett bilder på Lova som liten tidigare. Oj så lik hon är sina syskon på just denna bild.

2011-11-19 @ 22:03:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0