BLOOOSIGT

Det blåser rätt bra ute idag. Jag väntar på att Lykkes vinterhalare (overall för er svenskar) skall anlända nu denna vecka samt min vinterjacka. Jag hoppas att jackan skall sitta bra på mig för jag är helt utan just nu. Kedjorna for slut på 2 jackor som gravid och jag tänker inte sätta mig och sy i nya, då man fick en anledning att köpa en ny jacka. De andra jackorna har ju dessutom några år på nacken.
Har nu fått ihop en komplett serie också med Lykkes rosa cotton Candy upplaga från Elodie Details, beställde vantarna idag. Så nu borde hon hålla sig lite varm iallafall om huvud, händer och fötter.



Parken igår ja, hur gick det? Jo över förväntan för Alvin. Han är där idag igen. Han hade haft roligt där och vi kallar parken för Alvins "jobb". Han är lika glad och social som Lova var och hade inga som helst bekymmer med att bli lämnad. Jag hoppas det håller i sig så. Han var helt enkelt redo nu tror jag. Dessutom är parken så bra som en mjukstart innan dagiset.


Det blir nog åtminstone en höst och en vårtermin i parken för Alvin för sen i vår blir han 5 år. Jag vill inte och vågar ej riktigt planera som förut men jag hoppas att alla får vara friska så att han kanske börjar på dagis till nästa höst, för då är han 5,5. Och det skulle vara helt perfekt för just oss och vår familj. Men som sagt, sådär tänkte jag med Lova med, och blev snuvad på hela konfekten. Så nu får vi passa på att njuta för dagen bara. Och med tanke på vad vi upplevt har vi ändå lyckats ganska bra tycker jag själv, vi andas, vi står på benen, och har tagit oss genom en svår händelse och förlust. Men den påverkar oss ännu dagligen mer eller mindre.


Och den här damen här nere, hon blir 6 månader denna vecka. Ett halvt år. Men det innebär också att Lova varit borta från oss i 17 månader.





Kommentarer
Postat av: Jessica

Hej vilken fin blogg =) ja det blåser som tusan men det regnar ganska bra med =/ lite tråkigt ju..



Usch då vad jobbigt 17 månader =/... tänker på er. kram

2011-10-18 @ 15:59:23
URL: http://bonusfamily.blogg.se/
Postat av: Naadi

Hej, nu har jag hittat din blogg. Men kommer ihåg att jag läst om Lova förut. Och gråtit med er.



Världen är så grym ibland. Man får ta en dag i taget, som du skriver. Kram

2011-10-19 @ 10:02:37
URL: http://nadjamittilivet.blogspot.com
Postat av: Veronica

Vad fin Lykke är i den gröna färgen.



Vad tufft att varje dag tar er längre bort från Lova :((

2011-10-19 @ 14:01:45
Postat av: Anna-ängeln Lova, Alvin och Lykkes mamma

Ja, man förstår inte ännu, varför varför...

2011-10-20 @ 11:37:30
URL: http://bambinidolce.blogg.se/
Postat av: Helen

Kära familjen! Har följt er länge...kanske inte kommenterat så ofta, varit ledsen med er, känt glädje med er när lilla Lykke kom...så kul för storebror och så underbart för er alla...så lik Lykke är storebror (Lykke i gröna tröjan), slående liket...blåsiga höstkramar till er från södra Sverige..

2011-10-21 @ 22:58:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0