PARKSTART & MINNEN

På måndag är det dags. Då börjar Alvin i parken. Han skulle börjat för ett tag sedan, men både jag och parkledaren har råddat lite med kontakten till varandra. Men nu är det avgjort och klart. Måndag till torsdag, 10-14 skall han vara där så längre det inte är värsta ovädret. Jag riktigt älskar parken annars för det är så bra när man är hemma med mindre barn ännu, att ha de lite äldre där innan dagis-förskola. När Lova gick var det 11-14 men de har tydligen ändrat tiden lite. Men inte mig emot. Nu hoppas jag att han snart kommer in i sällskapet där och trivs med att busa ute några timmar med andra barn, 4 dagar i veckan. Nu är jag glad, det här behöver vi alla, fast det kommer att kännas konstigt att gå dit, mycket minnen efter Lova, hennes krok, rutchen, skogsbrynet hon gömde sig i då man hämtade henne, -mamma tuta när du åker ropet. men bara att bita ihop, för parken är kanon!

Kommentarer
Postat av: Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Jag funderar på vantarna jag också! Så att man kan matcha :D Är lite osäker på om Lova är för stor för tossor, men det hade ju varit så sött om allt matchade och de funkar ju när hon bara ska sitta i vagnen :D



Kram

2011-10-12 @ 21:00:59
URL: http://madeleines.se
Postat av: Sus

Ja park är verkligen toppen för mindre barn!

2011-10-12 @ 21:57:01
Postat av: Lotta

Parken...är det som förskola/dagis? Tre av mina har börjat på förskola nu i höst...tre dagar i veckan är de där, från nio till två. Det är avgiftsfritt mellan tre o fem år så vi betalar bara för den yngsta som är två ;) Jag har inte anmält tidigare då vi inte tyckt att varken barnen eller vi vuxna haft det behovet, men nu hade de själva börjar fråga efter det så det är för deras skull så att de får andra kompisar att leka av sig med under några timmar =) Å så får ju jag o vår yngsta lite egentid här hemma förstås ;) Kan tänka mig att det väcker en del minnen för dig där =/ Hoppas att det bara blir fina, glada minnen iaf av er fina tjej! Ha en fin dag!

2011-10-13 @ 11:36:21
URL: http://esmeralda71.blogg.se/
Postat av: Anna-ängeln Lova, Alvin och Lykkes mamma

lotta, Parken är ett alternativ för de som är hemma med barn i åldern 2-5 år. Den påverkar tex inte det finska hemvårdsstödet och drivs i utomhus i lekpark med tillgång till mindre lokal. Men huvudmomentet är att barnen leker och äter utomhus, lite ur och skur nästans. Ungefär 16 barn på 3 ledare är det i Alvins park. Parken är också ett bra alternativ innan dagis tex.

2011-10-13 @ 14:38:53
URL: http://bambinidolce.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0